tisdag 15 februari 2022

Fusk

Det här är mitt bästa fusk.

Att ta en bild varje gång jag bokar tvättstugetid. 
Med tanke på min ytterst begränsade minneskapacitet har detta inneburit något av en revolution för mig. Inga fler missade tvättstugetider. Ingen handtvätt i badrummet för att ha något rent att sätta på mig. 

Först hade jag tänkt ta en bild på innehållet i min sminkväska. Men det fusket gör verkligen inte på långa vägar lika stor skillnad i mitt liv. Tyvärr inte på mitt utseende heller. 

4 kommentarer:

Markattan sa...

Ett bra fusk måste jag säga. Använder det själv vissa tillfällen men tack och lov inte när det gäller tvätten.
Den tar maken hand om precis som med stöd, disk, inhandling av mat och tillagning av den samma.

Han är pensionär så ingen idé att tycka synd om 😁

Markattan

Tigerlilja sa...

Lysande! Varför belasta minnet med något så underligt? Nu parkerar jag mycket sällan bilen på stora parkeringsplatser (en fördel med att bo lite avlägset), men gjorde jag skulle jag ta bild på parkeringen. Det är väl inte fusk utan självbevarelsedrift?

Botant sa...

Mitt bästa fusk är att jämt ha samma diskreta crossovermodell o märke av handväska. Alltid med mig. Alltid cykelnyckel i samma lilla ficka mmm. Innan dess fick jag hjärtklappning av att leta efter börs o alle desse kort man behöver i ibland obefintliga damfickor. Näst bästa är att i stort sett alltid laga mat till flera dagar. Annars orkar jag inte.

DDT sa...

markattan - det skulle aldrig falla mig in att tycka det minsta synd om någon som gått i pension. Jag är bara avundsjuk.

tigerlilja - Usch, parkera på stora parkeringsplatser försöker jag också undvika. Men det är ju faktiskt en väldigt bra idé att ta en bild så att man hittar tillbaka till bilen.

botant - gud ja! klart att man ska laga mat för flera dagar. Hur skulle man annars stå ut med tillvaron? Jag har dessutom med mig lunchlåda till jobbet varje dag, så här lagas det mycket mat men inte så ofta.