fredag 4 februari 2022

För vem gör jag det här?

Snäll är en fin egenskap. Det försöker jag vara när jag kan och orkar.

Även mot mig själv. Då kan jag göra sådant här bara för min egen skull. Plantera pärlhyacinter och tulpaner i någon mysko bytta jag hittat på vinden. För att påminna mig själv om att det faktiskt kommer att bli vår någon gång i en avlägsen framtid. Väldigt avlägsen, men ändå.

Fan vet om det hjälper, men man kan ju alltid försöka. Och det måste ju i alla fall vara nyttigare än chips.

4 kommentarer:

Mia sa...

Ljuvligt, skall genast leka härmapa och göra detsamma. Trevlig helg!

Tigerlilja sa...

Någon annan försökte vara snäll mot mig veckan före jul och gav mig en kruka med tre tulpaner i. Den ser exakt likadan ut fortfarande (den har inte torkat eller så), det ser ut som om den väntar på våren och minsann inte tänker tramsa sig innan dess. Så jag tycker dina pärlhyacinter har jobbat på bra.

Botant sa...

Jag vattnar snällt min stora samling av rea-amaryllisar och tycker fortfarande dom är vackra. Kanske har jag omvärderat de rosa till att vara finast. De rosa visade sig dessutom blomma mest och längst. Under julen gillade jag de röda bäst och blängde lite på stora rosa. Man kan alltid ju ändra sig och i detta fallet är det gratis. Förmodligen vill ingen annan ha amaryllis i februari så det här vattnandet gör jag för min egen skull.

DDT sa...

Mia - Det tycker jag absolut att du ska göra. För även om det bara är inomhus så känns det nästan lite grand som vår.

tigerlilja - Men vilka jobbigt principfasta tulpaner. Riktigt dålig stil tycker jag. Det är ju nu man behöver blommor! Nåja, hoppas att de skärper till sig när det kommer lite mer vårljus.

botant - självklart är amaryllisar precis lika fina i februari som i december. Smart att köpa dem på rea!