lördag 12 februari 2022

Fat

Fat? På allvar? Jag har verkligen ingenting att säga om fat. Och mina trista beigebruna stengodstallrikar från ikea gör sig verkligen inte på bild. 

Men jag kan väl visa ett exempel på något annat fult jag har hemma. I porslin. Som jag typ älskar för att det är så fel.

Tillåt mig presentera hushållets mest bisarra skål. Den ser ut som en aladåbform på små grisfötter, men uppenbarligen tyckte inte designern att det räckte utan kände att den även behövde en dekor av rosor på både in- och utsidan. Samt guldkant! Jomen! Hur ska man kunna låta bli att gilla sådant.

För övrigt har jag fått mitt livs första ryggskott. Och det var ju inte ens hälften så roligt som jag har trott. Ska kroppen hålla på och börja med sådant nu? Det hoppas jag inte. Den får fan ta och skärpa sig.  

6 kommentarer:

Markattan sa...

Den skålen med en skörd av hemodlade grönsaker i kan ju aldrig vara fel.

Ryggskott är en styggelse som genast borde förbjudas. Såvida det inte sällskapar med absolut vila och uppassning vid sjukgärden....😁

Markattan

DDT sa...

Visst känns det som om den är gjord för mjölig, lite trasig farmorpotatis?

Och ja, förbjud snarast ryggskott. Jag tror inte ens att mitt är riktigt för ryggen har inte låst sig helt. Men det gör ändå ont om jag tar ett djupt andetag. Försöker jag göra mer avancerade saker som att resa mig upp från sittande är det nästan outhärdligt.

Botant sa...

Ajajaj. Men tumme upp för skålen

Tigerlilja sa...

Skålens fötter är betagande! Ryggskott har jag - än så länge - ingen erfarenhet av, men ischias kan jag. Det var också trist.

Anonym sa...

Haha, antikrundan nästa? Jag skulle (nästan) betala för att bli av med den.

Annika

DDT sa...

Botant - Du gillar alltså också udda saker? Trevligt.

tigerlilja - alltså, de små fötterna är ju nästan gulliga. Och formen är väl inte så fel. Och dekorationen med rosor kan så klart gå an. Men kombinationen... Hur tänkte man.

Annika - Antikrundan? Jag är mer inne på att jag ska hyra ut den till olika designtidningar. Kan du inte se den framför dig på ett uppslag i Elle interiör?