fredag 18 februari 2022

Formstark

Jag är inte riktigt säker på hur jag ska tolka detta tema. Design? Så skulle det kunna vara. Det är i varje fall inte ett ord som passar in på mig.

Jag är inte i form och jag är inte stark just nu. 

Men jag kan göra "tranan".

Onekligen en form. Men stark?

Att stå på ett ben på en sten, göra tranan och samtidigt försöka fotografera min skugga skulle kunna vara det minst meningsfulla jag gjort det senaste året. 

Det hade kunnat vara det... om jag inte hade fått ytterligare ett krav från Telia. Som fortfarande skickar odokumenterade krav till min man trots att jag varit i kontakt med dem tre gånger och skickat in en dödsfallsanmälan. De kontakterna har uppenbarligen varit de minst meningsfulla sakerna jag gjort, eftersom de tydligen fortfarande inte kan få in detta i sina system.

Jag är lite trött på Telia. Märks det?

6 kommentarer:

Botant sa...

Spontan tanke: Transpark. Det gjorde ett barn mot medelålders anhörig för sisådär 30 år sedan när han tittat på karatekid. Har för mig att det blev blåmärken på den äldre. Slaget blev oväntat kraftfullt. Alltså man hoppar upp på det benet man hällt i luften och sparkar med det andra. På nåt sätt blir det mera kraft i sparken då. Nåja värdelöst vetande men på något sätt kan låtsas att man sparkar på nåt och sen få mera kraft. Förmodligen värdelöst mot Telia där är det nog tjatmetoden som gäller

Humlan sa...

Jag har bråkat med Telia för min pappas räkning. Efter ungefär 25 samtal under 2 år (med långa telefonköer innan man kommer fram) så fungerar det någorlunda.
Tänk om jag hade fått fakturera dem för min nedlagda tid! Men det går ju inte, medan de tar hutlöst betalt för något som han inte kan välja bort om han vill ha kontakt med omvärlden (från särskilt boende) och de senaste två åren hade ju blivit väldigt isolerade utan tekniken.

Tigerlilja sa...

Vad jag tycker om Telias urusla beteende är inte tryckbart. Inte ens skrivbart.

DDT sa...

botant - naturligtvis var det karate kid jag hade som förebild. Även om jag nog mer såg ut som karate tant. En film som bara väntar på att bli gjord. Något för Netflix kanske? Jag avhöll mig dock från själva sparkandet. Jag vill ogärna falla platt på marken som en sköldpadda, för i likhet med sådana tycker jag numera att det är rasande svårt att komma upp.

Humlan - Grattis ändå till att ha fått hjälp till slut. Jag har inte haft samma tur hittills.

tigerlilja - precis. Så fula ord vill man bara inte skriva. Och jag lovar att göra mitt allra bästa för att inte heller skrika dem i örat på den olyckliga Telia-anställda som kommer att få ta hand om detta ärende. Försöka, sa jag.

Sparkling sa...

Telia - I hate them. Sa ju upp mina abonnemang hos dom i somras och var väldigt tydlig med att jag sa upp dom p g a att jag var extremt missnöjd, men nu har de börjat skicka pigga erbjudanden om jag inte ändå är intresserad av de tjänster DE ÄNDÅ INTE KAN ERBJUDA DÄR JAG BOR? Fattar såklart att de som jobbar med marknadsföring inte är samma personer som de som jobbar med support eller tar emot ens bistra uppsägningar, men ändå.

DDT sa...

Fullständigt fantastiska erbjudanden säkert. Men hur kan det vara så svårt att ringa in de områden där de inte har täckning (eller vad det nu är för problem) och låta bli att marknadsföra sig där? Vad? De lyckas ju upptäcka varje googling jag gör (för kunders räkning) och skickar sedan på mig tonvis med annonser för saker som jag inte är det minsta intresserad av för egen räkning.