söndag 20 februari 2022

Förebild

Dalai Lama?

Nej jag har ingen bild på honom. Det får bli en bild på min diskho istället.

Före

Idag har jag nämligen ägnat massor av tid åt små projekt i nervös väntan på att jag skulle få komma och titta på en  ny lägenhet. Eller ny är den ju inte. Den är nog närmare 100 år. Men ny för mig. 
Så, skulle den vara fin? Skulle grannarna vara galna? Skulle 30 kvadratmeter mindre yta kännas pyttelitet?  Skulle den ha limegröna väggar? Kakel i orange? 

Alla dessa frågor. Men kan ju bli nervös för mindre. Alltså skrubbade jag diskhon.

Efter

Nu har jag varit och tittat på lägenheten. Den hade kakelugn. Jag tror jag tar den.

5 kommentarer:

Tigerlilja sa...

Det är klart underskattat att skrubba diskhon. Jag ska göra det i eftermiddag, när jag veckohandlat. Och kakelugn - say no more, det hade nästan kompenserat orange kakel!

MIa sa...

Underbart, håller tummarna!

DDT sa...

Tigerlilja - den funkar så klart inte. Men man kan ju sätta ljus i den. Som världens största och mest otympliga ljusstake. Och kaklet var inte orange! Bara en sådan sak.

Mia - tack. Jag har inte tackat ja ännu. Men jag tror (99% säker) att jag gör det.

Pernilla/I will not keep calm sa...

Jag föll ju lite för den öppna spisen. Blev blind för lite annat. Så tänk lite på det övriga också, om det är bra. Men annars - wohoo!

Botant sa...

Vi har en slags kamin/öppen spis som kan eldas i. Men vi luktar bara scout när det eldas. Och värmen stiger upp till andra våningen vilket ökar på tvärdrag vid dörr. Så det känns bra med öppen spis men ännu bättre när man inte eldar. Bäst av alla alternativ är en oeldad spis. Man kant placera pryttlar på spiselkransen. Så grattis till ditt val. Glömde att du förmodligen är van eldare i stuga? Jag behöver kanske spisskötarkurs?