tisdag 9 februari 2010

Jag är inte bara bäst jag är snygg också


Nobelpriset har jag ju redan fått några gånger.
Men det här är första gången jag får pris för att jag är snygg.
Det var på tiden!
Tack till Hedvig som uppmärksammade detta.
Trots att jag inte ens lagt ut någon bild.
Jag antar att skönheten liksom lyser igenom mellan raderna?

Tyvärr ska jag skriva 7 saker om mig själv igen.
Intressanta saker.
Sorry, det kommer inte att hända.
Jag är trött, hungrig och har jobbat 12 timmar.

Det blir de 7 första tankarna som dyker upp i hjärnan bara.
1. Min revisor är tjockare än jag. Det gillar jag. Ännu mer gillar jag att hon precis har meddelat att jag kommer att få 15.000 tillbaka på skatten.
2. I morgon ska jag ringa till Singapore.
3. Jag avskyr när människor smaskar och sörplar.
4. Och när de talar med mat i munnen.
5. Mina fötter kan kallsvettas även när de är genomfrusna.
6. Jag tror att jag har nagelsvamp på lilltån.
7. Jag börjar få misstänkt svårt att ta på mig strumpbyxor utan att sitta ned. Går jag upp ett par kilo till kommer det att bli omöjligt.

Men oj, vilka ohyggligt intressanta saker som rör sig i huvudet så här en tisdagskväll.
Jag hoppas verkligen att ni har antecknat, allihop.
Det har ni väl?


14 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå. Det är antecknat men inte nedtecknat. :-)

Markattan sa...

Jag har tom skickat ut kallelse till nästa årsmöte.

Markattan, sekreterare i intresseklubben

Singelmamman sa...

Inte direkt antecknat, men bokmärkt sidan. Mindre jobb för mig. Intressant med 5:an, trodde det var bara jag som hade såna fötter.

Mer intressant är ordverf: blushand.
Satan vilket bra ord!

wettexvärlden sa...

Jag är mycket intresserad. Speciellt det där om kallsvettande fötter. Sådana har jag med. Vi är alltså två.
Det är väl spännande?

XXX sa...

Nej, jag har inte antecknat för det gör ju du så bra åt mig. Jag behöver ju bara återkomma för att läsa visdomen igen.

Men jag kan meddela att jag en gång fick betalt för mina snygga ben! (Sanningen var att jag fick pengar av en vän för att hon fått bo hos mig ett tag...men hon gav mig pengarna och förtalte att jag fick dem för mina snygga ben!)
Tja, så kan man också ha det.

Vita sa...

Tjockis - det finns kanske eventuellt någon som skulle kunna tolka det som att du har en fetisch för matvanor och fötter.....kanske eventuellt. Jag är inte en av dem - lovar

Fru Venus sa...

Japp! Har lagrat det i hårddisken för kommande behov ;-)

Ulrika sa...

Klart jag har antecknat, särskilt det med strumpbyxorna!

Min revisor är smal och kort, och äldre man. Hade han varit yngre, kvinna och längre hade jag krävt att han skulle vara tjockare än mig!

Märta sa...

Antecknat med stort intresse! Men vaddå stå upp när man drar på sig stumpbyxorna? Då kan man ju välta och göra sig illa!

Hedvig sa...

Precis som Märta undrar; men vaddå stå upp när man tar på sig strumpbyxorna??? Det har jag inte kunnat göra sen lekis!
Kul med 15tusen bagis!
Då kanske du har råd att köpa salva till lilltån ... ;-)
Så att du blir en ännu more beautiful blogger!

nillas liv på pinnen sa...

Klart du är snygg!!!
(Om man bortser från mjällvårtorna då.)

Agneta sa...

Jag har både antecknat och nedtecknat! Skrivit mitt finaste har jag gjort och nu sitter lappen på kylen!

DDT sa...

hahaha... det är så skönt att inse att det inte bara jag som är lite... udda.

Anglinder, förstås! sa...

Intressant!
1) Gissar att din revisor har tjockare plånbok än du...
2) Smaskande och sörplande tyder på dålig uppfostran. Svårt dock att säga till vuxna.
3) Singapore reser man till, inte ringer till...
4) Att göra likadant brukar hjälpa ibland.
5) Tjockare strumpor? Sockar?
6) Svamp växer i skogen.
7) Strumpbyxor använder jag inte. Klarar dock galant första byxbenet stående utan att hålla i någonstans, tyder nog på relativt gott balanssinne.

Kul tankar, har du alltid sådana?