fredag 8 april 2011

Åker på träningsläger

Nu ska det lyftas, släpas, böjas, krattas, grävas, klippas och vältas.
En vanlig helg på landet alltså.

Torptillvaron har visat sig innehålla betydligt färre drinkar på altanen i motljus och hiskeligt mycket mer släpa sly från gryning till skymning än jag hade räknat med.
Där ser man.

Jag kanske inte bara skulle använt Lantliv som källa till kunskap före köpet?
Nåja man får ju nyttig träning i alla fall.
Och torpet är faktiskt snyggare än en träningcykel.
Alltid något!

3 kommentarer:

Markattan sa...

Neeeej, säg inte så där.
Jag ska ju just denna helg ta vårar torp i besittning.
Har inte räknat med träning, bara drinkar!

Markattan

Singelmamman sa...

Och rätt vad det är kommer en urtjusig granne som äger halva kungariket och är trevlig (också) och händig och gillar drinkar i motljus på altanen han just byggt. Tror jag.

DDT sa...

markattan - äsch, det gäller säkert inte DITT torp. Det är nog bara jag som har haft lite otur när jag bedömde mängden arbete som skulle krävas för att befria åtminstone delar av min tomt från sly. Vem kunde tro att några tunnland sly inte automatiskt skulle förvandla sig till en trädgård?

singelmamman - då tror jag det med! Vad jag än har trott innan så konverterar jag nu. Du har övertygat mig!