lördag 12 oktober 2013

Inget att skylla på

Datorn har fungerat oklanderligt.
Kroppen har hållit sig frisk.
Hjärnan har väl... tja... lallat på som vanligt.
Jag har inte åkt tåg.

Humöret däremot.
Not so good.

Men nu får det fan vara bra.
Varför lida ensam när man kan sprida sitt gnäll över världen? (Nåja, den handfull människor som faktiskt läser det här och de ryssar som antagligen kommer hit i hopp om att hitta bilder på fylliga damer.)

För ögonblicket är jag missnöjd med:
min garderob
mina höstskor
min arbetsmoral
mina kollegor
min diskmaskin
hantverkare
min personlighet
min träning
priset på ved

Jag återkommer när jag listat ut var jag ska börja.

11 kommentarer:

Agneta sa...

Det där med humöret ... måste vara något i luften. Men just idag är jag på ett ovanligt gott humör! Kan bara bero på att jag ska på cocktailparty ikväll. Sprit gör mig snygg!

nillas liv på pinnen sa...

Varför lida ensam när man kan sprida sitt gnäll över världen?

Om jag någon gång sammanställer allt bra jag hört i mitt liv i en citatbok kommer jag ta med denna fina fråga.

reneesfotoblogg sa...

Priset på ved? Har du inte egen skog?

Anonym sa...

Gnäll gärna bara du skriver!

Bubbel sa...

Instämmer till fullo men med tillägget att vedpris, hantverkare och diskmaskin kan strykas från listan!

Anonym sa...

Gnället du sprider över världen gör mig lite mindre gnällig!

Smultronblomman sa...

Jag kan inte hjälpa att jag ler åt din pessimism. Skönt att andra också tycker livet suger fetpurjo emellanåt. det känns också helt OK att reta sig på allt och alla!

nillas liv på pinnen sa...

Du har inte dött, hoppas jag?

Singelmamman sa...

Men vedpriset är väl bättre om det inte snöar så mycket?

Mångmamma sa...

Du med, min tjockis?
Fullt så här inaktiv har jag inte varit borta på min kant men snudd på!
Kanske dags att pallra sig tillbaka och gnälla lite till allmän förnöjsamhet för oss läsare?

Anonym sa...

Längtar efter ditt bloggande, dina underfundiga rader brukar rädda min dag....kom tillbaka, snälla