tisdag 7 mars 2017

Rasande effektiv på något vis

Jag "jobbar hemifrån" idag.
Det verkar en massa moderna människor göra mest hela tiden.
Jag skulle gärna vilja vara en modern människa.

Tyvärr verkar jag inte vara riktigt lämpad för detta.
Jag har visserligen mjukisbyxor på mig (som jag tror att man ska) och jag har druckit kaffe, men jag får ingenting gjort. Inget jobb i alla fall.
Hittills har jag:
dammsugit en halv matta
Nej, jag har inte inrett med halva mattor. Jag har en hel matta. Jag har bara inte orkat dammsuga hela ännu. För jag kom på att det var ju inte dammsugning jag skulle ägna mig åt. Utan jobb. Så jag slutade dammsuga.
Tyvärr tog jag ändå inte itu med jobbet.
Eftersom... alltså... det fanns ju lite disk.
Och några späda skott som behövde flyttas till krukor.
Och nu har jag upptäckt att fönstren är väldigt smutsiga.

Jag ska nog inte "jobba hemifrån" imorgon.


7 kommentarer:

Smultronblomman sa...

Det krävs en hel del disciplin när det är lite "låg" aktivitet. Denna vecka har jag supporten och det har varit hektiskt. Har jag inte den kan det vara svårt med motivationen.

Karins ordöverflöd sa...

När jag är sådär rörig, gör lite här och lite där...
och till sist upptäcker jag att inget blir gjort ...
då kommer äggklockan fram. Sätt den på 30 minuter
gör det du egentligen ska och sen är det paus och då
funderar jag över vad det är jag ska göra härnäst.
Det fungerar hos mig.

DDT sa...

Smultronblomman - Disciplin är verkligen inte min sport. Tyvärr. Det hade varit så himla bra att ha.

Karin - Äggklocka är inte alls en dum idé. Jag använder den metoden lite då och då. Problemet är bara att ha disciplinen att faktiskt sätta igång.

Smultronblomman sa...

Jag skulle vinna guld i prokrastinering om den grenen fanns i OS. Jag har skärpt till mig efter att fått "smäll på fingrarna" av chefen.

DDT sa...

Det undrar jag. Jag tror att jag är en given guldmedaljör i den grenen. Men kanske har jag fel. Tänk vilket lag vi skulle kunna bli. Oslagbara!

Markattan sa...

Tvärtom för mig. Mycket effektiv hemma. Är jag på kontoret finns det mängder med störande moment.

Markattan

Småländskan sa...

Jag är för gammal för att haft förmånen att "jobba hemifrån". Men skulle jag haft möjligheten hade jag nog funkat som du, alltså liiite hemmafix, liiite av "det här kan jag nog göra under tiden jag tänker på jobbet", liiite av att "såklart jag hinner med jobbet, sen... jag ska bara...".
Däremot var jag hundraprocentig på jobbet. Då när det begavs sig.