onsdag 12 april 2017

Upptagen med att bli en ny och bättre människa

Nu är jag en dålig bloggare igen.
Jag har varit upptagen med att bli en ny och bättre människa. 
Medge: ny och fräsch grej, visst? Va? Det har jag väl aldrig gjort förut? Va?

Visslar och låtsas att solen skiner.

Det går lysande.*
Igår åt jag till exempel glass.
Okej, kanske inget stort steg för mänskligheten, men ändå. Small steps.

Och så har jag varit lite upptagen på jobbet, och varit förkyld och... tja, säkert en massa andra viktiga saker också. Men vilken dag som helst får jag säkert upp farten igen.

*Fake it til you make it, right?

8 kommentarer:

Markattan sa...

Trodde du satsade på rökning för de piffiga fodralen skull och därför inte hann blogga...

Markattan

DDT sa...

Nej, men jag funderar på att börja sy egna cigarettfodral. Eller väva dem av pasta kanske...

Markattan sa...

Låter ju som en strålande idé :-)
Korsstygn kanske?

Markattan

Markattan sa...

Låter ju som en strålande idé :-)
Korsstygn kanske?

Markattan

reneesfotoblogg sa...

Då är vi två, alltså dåliga bloggare men för övrigt.....näe! Inte har jag tänkt att bli en bättre människa (perfekt som jag är), ny och fräsch finns inte på världskartan varken teoretiskt eller praktiskt. Dessutom lyser solen med sin frånvaro och jag kan inte låtsas! Men jag är en djävel på att vissla förstås.
Glad Påsk!

Smultronblomman sa...

Kul att du är tillbaka! Glad Påsk till alla!

September sa...

Glaaa påsk!

Eller är det jul?

DDT sa...

markattan - tja varför inte. Korsstygn är ju fint. Kanske kan jag skapa en egen design och bli ett märke inom fashion. Coolt ju!

renee - att kunna vissla underlättar enormt när allt annat fallerar

smultronblomman - och sedan var jag borta igen. Men ändå. Tack!

september - lite kallt var det va? Jag hade mer snö på långfredagen än på julafton. Ur led är vädret.