söndag 3 augusti 2008

Konditor kanske...

Det blev som sagt ingen bok om tovning.
Jag klarar helt enkelt inte av att se mig själv som en kvinna som ägnar sin fritid åt att tova vantar, prydnadsrosor eller... tja, de där kluttarna med oklart syfte.
Kan det ha varit grytunderlägg?

Bara tanken på en nekrolog som innehåller meningen "på sin fritid tyckte hon om att tova ull" gav mig tårar i ögonen.
Ja, jag föreställer mig min nekrolog då och då.
Och?
Det gör väl alla?

Nå, vidare i handlingen.
Istället lånade jag en bok om bröd.
Av en prisbelönad konditor.
Of course, vad annars.
Och igår gjorde jag poolish.
Minsann.
Det är en slags fördeg.
Idag ska jag baka solrosbröd i form av turbaner.

Ett problem bara.
Man ska trycka till brödet med en kavlingspinne.
What sa du?
Vem fan har en kavlingspinne?

Det enda jag hittat hemma med rätt dimensioner är en gardinstång.
Det här kommer att bli en jobbig dag.

1 kommentar:

Ulf sa...

"På sin fritid tyckte hon om att baka ut degkluttar med gardinstång" blir kanske eftermälet nu :-)
Gudskelov så saknar jag kavlingspinne och slipper därmed att baka turbaner av solrosor. Jag håller mig till grekiskt lantbröd i stället. Det är enkla och rejäla bröd :-)