måndag 8 september 2008

Anna Skipper, beware...

En voodoodocka av Anna Skipper...?
I´m so up for it.
Grymt förslag, bästa fröken Knästrumpa.
Men det var nästa vecka...

Göra dekorationer, tälja eller tillaga något från naturen?
Tälja är farligt.
Kan jag inte ens laga mat utan att skada mig själv, känns hobbys som inbegriper vassa knivar direkt livsfarligt.
Men onekligen lite lockande.
Vem vill leva för evigt, liksom.
Eller, vem vill ens leva, en dag som den här?

Jag hade lyckats gå ungefär 3000 steg när jag gav mig av från jobbet. Traskade på och tog en alldeles enorm omväg som garanterat skulle ge massor av steg.
Trodde jag.
Tji fick jag.
Det får jag för övrigt ofta.
Typ det vanligaste jag får över huvud taget.
Tji och nya gråa hår.

Nå, tillbaka till stegen.
Jag går.
Och går.
Och går .
Och går.
Och går lite till.
Sedan upptäcker jag att stegräknaren har vänt sig upp och ner och inte registrerat ett enda steg.
Inte ett enda!

Jag bestämde mig för att jag hade gått 2000 steg.
Men jag VET ju inte.
Sådant stör mig.

Nu måste jag skynda mig att laga mat.
Så att jag hinner äta före 21.30.
Om jag måste fasta tills imorgon bitti kommer jag att börja gråta.

Det här kan vara det dummaste jag hittat på på länge.
Ett rekord.
Whoopeee.

2 kommentarer:

Ulf sa...

En hobby? Rulla tummarna! Då ska du väl inte lyckas skära dig i alla fall :-)

DDT sa...

Allvarlig stukning kan bli resultatet när man är så okoordinerad som jag... Sådant gör ont.