tisdag 16 september 2008

Svårövertalad? Moi?

Jag har blivit utmanad av Biggan.
Hon verkar misstänka att jag skulle vara svårövertalad.
Eftersom utmaningen var småtöntig.

Jo men visst.
Coolhet är ju mitt mellannamn.

Cool, fet & medelålders.
Kommer garanterat på mitt nästa visitkort.
Mina kärnvärden, typ.
Då har vi identifierat dem!
Gott så.

Då går vi vidare till utmaningen.

5 saker i min frys:
Årgångsis, fläsklägg, trattkantareller, dill och något oidentifierbart i en påse. Kan vara någon sorts lunch... kan vara en amputerad kroppsdel.

5 saker i min garderob:
En träningsjacka som det står Volvo på (ca 20 år gammal, troligtvis aldrig använd) seglarskor med stålhätta, grön sydväst, knallrosa kortärmad skjorta med paisleymönster (den ligger och väntar på att bli modern - hittills har det inte inträffat) och en aftonklänning i brun sammet.

Det där borde nästan fotas som dagens outfit. Men jag sparar det tills jag möblerar om här och gör detta till en modeblogg.

5 saker i mitt badrumsskåp:
Rosa pailjotter, en badbomb med glitter (kommer aldrig att användas - jag gjorde det misstaget en gång och sedan glittrade jag som ett skoldisko i två veckor), doftolja med påstådd jordgubbsessens (troligtvis från 1987), rostiga hårklämmor, grågrönt badsalt som luktar mysko.

5 personer jag utmanar vidare:
Har jag 5 läsare av den här bloggen, ens? Vi gör så här. Jag utmanar; Kungen, Horace Engdahl, Dr Alban, Birgitta Stenberg och Magdalena Ribbing. Om du är någon av dessa, anse dig utmanad och svara snarast.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Utmanar du Horace....ÄNTLIGEN!!!

DDT sa...

Japp. Och nu tänker jag sitta och hålla andan tills han svarar.