onsdag 14 januari 2009

Same same, but different

Nu har jag varit ute på plåtning.
Och precis som vanligt slås jag av hur muppiga modellerna ser ut.
- Har jag verkligen bokat dig?
Säger man förstås inte.
För man är ju artig.
Men samtidigt undrar man ju om man inte blivit blåst av agenturen.
Det här patrasket påminner ju inte det minsta om de 10-poängare man plockat ut ur katalogerna.
Men så kommer stylisten.
Och sedan kommer kameran.
Och se!
På skärmen dyker det plötsligt upp helt andra människor.
Nästan som trolleri.

Samma typ av trolleri händer varje gång någon tar en bild av mig.
Jag ser också ganska muppig ut.
Men ta fram en kamera.
Och se!
På skärmen dyker en förståndshandikappad orangutang upp.

Jag hatar att vara jag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Japp.....imorgon är det torsdag igen - Bummer!

Anonym sa...

Just det. Det är torsdag! Och kväll redan ;)

DDT sa...

Bah!