söndag 14 juni 2009

Yin och Yang

Det finns balans i universum.
Vacker logik som nästan får mig att tro på någon form av mening.
Det slår mig ibland.
Som idag, när jag hade lagat middag.
Och ätit.

Jag lagade stekt fläsk med löksås.
Tanken på att stoppa stekt fläsk i en lunchlåda och mikra det dagen efter är direkt motbjudande.
Men...
Och här kommer det vackra.
Jag har aldrig varit med om att det blivit fläsk över!
Inte en endaste liten skiva.
Oavsett hur mycket jag lagar.

Balans...
Det är nästan så jag börjar tro på en högre makt.

5 kommentarer:

fjortisensmorsa sa...

En högre makt som styr över fläsket och lunchlådorna...nu börjar det likna något.. om hon kan lova att man aldrig mer kommer hitta trött pasta i lunchlådan så anmäler jag mig som lärjunge!;-)

Anonym sa...

Va! Inget fläsk i lunchlådan! Bara löksås? Nej, det tror jag inte. Så vad blev det då mer än löksås och potatis? :-)

DDT sa...

Det blev förstås restauranglunch. Så klart! Man kan bara inte mikra fläsk. Det måste vara mot lagen eller så.

Tina sa...

Du ÄR för go´. :-)

lastbilstanten sa...

Det är alltså inte bara jag som har upptäckt och upplevt det där fläskfenomenet.... Spooky...