måndag 1 mars 2010

Igen och igen och igen...

Jag har fått nya arbetskamrater igen.
Och som vanligt är de unga, snygga och begåvade.
Så tröttsamt.
Bara någon enda gång kunde de väl variera sig.
Jag skulle vara helt nöjd med bara en enda person.
Som var
äldre
fulare
och mindre begåvad än jag.

Jag börjar bli seriöst oroad för att det inte finns några...
Kan jag vara ett unikum?
Är jag utrotningshotad?

Kommer David Attenborough att göra en dokumentärfilm om mig snart?
Har han redan börjat?
Det dyker upp mystiska engelsmän på jobbet då och då.
De kanske rekognoscerar.
Fishy.

10 kommentarer:

Anglinder, förstås! sa...

Inte utrotningshotad,... Fridlyst...!

Singelmamman sa...

Usch viskande man i faggorna. Fy sjutton. Hoppas att du slipper babianhanarna...

Markattan sa...

Jag håller tummarna. Och med!

Markattan

Vita sa...

fishy är väl bara förnamnet - jag skulle bli både omtumlad och förbryllad.....

Agneta sa...

Samma sak på mitt jobb. Bara yngre och fräschare tjejer hela tiden. Fjompigt.

Ann sa...

Jag kan komma och jobba hos dig. Jag hade passat in perfekt. Gammal, sliten å lite hängig här och där ;)

Ulrika sa...

Skumt.
Verkligen.


Lever David A (ids inte försöka stava namnet) ännu?
Är inte han utdöd?

Strunta du i mystiska personer och känn att du har mig med dig, jag är garanterat ännu äldre, fulare och dummare.
Garanterat.
Ffa fetare!
;)

Fru Venus sa...

Näpp, du är inte ensam, jag finns här!

Madlar sa...

De är säkert smalare oxå de små otäckingarna ;)

DDT sa...

Anglinder - det kan förklara varför ingen tries to pick me upp...

singelmamman - ja, visst är det läskigt? Jag har redan börjat höra honom när jag sitter vid min dator. "Här ser vi den äldre honan, röra sig förvirrat i utkanten av flocken..."fast på brittisk engelska då förstås.

markattan - tack, det kan behövas.

vita - jag tycker att det är läskigt, men låtsas som ingenting.

stort och smått - unga tjejer verkar det visst aldrig bli någon brist på...

ann - välkommen! Lovar du att du inte är helt grym på något så är jag beredd att skriva ditt rekommendationsbrev.

ulrika - jo men det gör han väl? Lever alltså. David. Nu blev jag lite orolig...

fru venus - och du känner dig inte det minsta utrotningshotad...? Det är kanske bara jag som är paranoid, då.

madlar - ja naturligtvis. Vad annars?