onsdag 28 juli 2010

Inte så lättlurad

Nu har jag läst Fexelius bok om tankeläsning.
Kul, men helt omöjligt.
Jag är alldeles för närsynt för att kunna se om människors pupiller blir större.
För att klara av det måste jag stå 15 centimeter från deras näsor.
Det kommer nog att bli lite uppenbart.
Även om jag uppmanar dem att prata om sig själva.

Så jag tänkte att jag skulle prova en annan övning.
En piggelin-övning för att få mer energi.
Jag föreställde mig vilken kroppshållning, vilket ansiktsutryck och vilket rörelsemönster jag skulle ha om jag var mycket piggare och gladare än nu.
Mitt inre gäspade lättjefullt.
Jag fortsatte.
Jag rörde mig piggt och studsande med lätt uppspärrade ögon.
Min hjärna skrattade bara skadeglatt och stängde ner ytterligare några jobbfunktioner.
"Men gå på det då, hjärnjävel" mumlade jag.
"Haha på hela dig" svarade hjärnan.

Men skam den som ger sig.
Jag ska försöka igen.
Jag ska bara ta en liten tupplur först.
Man blir trött av att göra hjärnövningar, det blir man.

2 kommentarer:

Sus sa...

Vi såg hans föreställning på Vasan.
Shit vad den mannen kan luras! Så otroligt proffsig =)

DDT sa...

Det måste vara jättekul att se honom i verkligheten. Jag är hur imponerad som helst, men totalt obegåvad på området. Jag är närsynt, okoncentrerad och har jättestort personligt revir. Kass kombo om man ska försöka kolla åt vilket håll människor tittar eller hur deras pupiller ser ut.