söndag 11 juli 2010

Nästan som en vanlig söndag

Det regnar.
Jag har ägnat mig åt att betala skatt.
(Grattis till det, Skatteverket!)
Fakturera.
(Ett alldeles för litet grattis till mig!)

Nu planerar jag att städa.
Det känns i stort sett som en helt normal söndag.

Bortsett från att det är ca 28 grader varmt.
Och att jag inte har någon som helst söndagsångest.
Ok, nästan ingen...
Det kan hända att de ringer från jobbet imorgon och frågar om saker.
Det är nästan troligt.
Chansen att jag ger ett vettigt svar är däremot inte stor.
Allt som gäller jobbet är redan utraderat ur min hjärna.
Jag har en vag känsla av att jag skriver saker...
Men VAD och VARFÖR känns väldigt oklart just nu.
In i dimman, vänner!

2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Dimman känns faktiskt helt ok just nu... lite "ångar om en varm tjock kropp" dimma...

DDT sa...

Dimma är faktiskt nästan alltid helt ok. Det suddar liksom ut konturerna som ett photoshopfilter och gör världen lite mjukare. (och döljer valkar och rynkor)