måndag 4 oktober 2010

Bra och mindre bra på landet

På pluskontot:
När man köper ett hus i en avfolkningsbygd tycker folk att det är roligt att det kommer ungdomar till trakten.
Allvarligt... ungdom!
Sug på den!
Det kan jag leva på i ett år.
Eller kanske två.

På minuskontot:
Helt plötsligt dyker killar som den här upp.
What the fuck?!
Varför ska han lägga tassarna i vädret precis på min gräsmatta?
Bor jag på platsen dit sorkar beger sig för att dö?
Det sa de tidigare ägarna inte ett ljud om.


8 kommentarer:

Singelmamman sa...

Nä men stackarn. Han måste ha blivit rädd för något, nyligen. *funderar på vad*

mary-ann sa...

men den va ju nästan söt ju :))

Filifjonkan 1 sa...

Men ja vad sa jag om att gardera sig med olika saker,,fniss men denna har ju dött av sig självt tydligen råttgift troligen! Såna gynnare kan få för sig flytta in i huset ditt om du inte har en rask katt rekommenderas så du slipper dem. Samt gardera dig med mins 2 t nyinköpta råttfäller finns så piffiga numera inte dyra alls men bra ha hemma om du får hyresgäster

Pinglan sa...

Ha ha.. Jasså det är DU som bor på sorkkyrkogården.. ;)

Tina sa...

Sånadära vill jag inte hitta på min gräsmatta :o( Och absolut inte inne i huset! Vad månne den har dött av..??! Nån som skrämt den.? Tycker det ser ut som ett klart fall av hjärtinfarkt... Detta påminde mej om att köpa en till "mus-skrämmare", en sån dära makapär som låter, fast det är inget som vi människor hör. Förra vintern höll den i allafall dom större djuren borta. Men en musfamilj hade övervintrat i pannrummet, förmodligen var dom döva... Så i år laddar jag upp med dubbelt artilleri.

DDT sa...

singelmamman - ??? Du tänker på en räv, eller hur? Visst?!

mary-ann - Tycker du? Så synd att jag slängde honom då. Jag kan spara nästa till dig.

filifjonkan - råttgiftet bor under altanen... Då hinner de alltså springa ungefär 6-7 meter efter att ha käkat det. OK, det känns lagom. Då behöver de inte ligga och lukta under verandan.

melinda - kanske kan jag skriva en skräckroman om det och bli den nya Stephen King?

Tina - skrämt coh skrämt... Nu är du också inne på obehagliga ämnen. Vad fan? Visserligen har jag inte mina snyggaste outfits på mig på landet. Men jag borde väl inte skrämma livet ur små djut...

Singelmamman sa...

*visslar* Förstår inte vad du tänker på...
Se det från den ljusa sidan. Billig råttfälla.

Klankis sa...

Ojdå. Jag såg hans släkting inne i stan imorse - helt platt mitt på gatan. Ingen lätt vecka för den familjen.