tisdag 5 oktober 2010

Ny säsong, nya steg

Meh... krångla!
Varenda ledare på Friskis verkar ha drabbats av dansfeber.
Det är fan nya stegkombinationer på varje pass.
Gärna med lite dansinslag.
VARFÖR?
Fattar de inte vilka år av möda det har tagit mig att lära in de gamla vanliga hoppsa-stegen?
Jag känner mig som en noshörning i ett dockskåp.

Dessutom en noshörning vars celluliter syns genom träningsbyxorna.
När fan hände det?

Jag funderar på att sjukskriva mig för sorkfeber.
Eller möjligtvis cellulitbaserad depression.

15 kommentarer:

Agneta sa...

Det absolut värsta med Friskis & Svettis är deras förbannade danssteg. Jag får tänka till bara jag ska hoppa "skidhopp", så att det inte blir passgång... Usch. Och som jag har fått skämmas många gånger i olika träningshallar.
Förstår din ångest till fullo!

Ett stenkast från Fyndet sa...

Jag har lagt ner tankar på Friskis och Svettis av den anledningen. Sats är dyrare, ja, men de har iaf samma program för en given Sats-klass under ett par månader, oavsett var man bestämmer sig för att gå på dito klass.

Jag är oxå helt sjukt dåligt på att koordinera armar och ben, så att jag ska ha ny koreografi varje tillfälle går fetbort. Då kan jag lika gärna sluta.

Anglinder, förstås! sa...

Större träningsbyxor och pensionärspass? Du är ju ändå ingen "ungdom" länge, eller har jag missuppfattat någe??

Köper din arbetsgivare begreppet sorksjuka?

Spinningpass, sittande resp 2 olika stående ställningar, du har definitivt koll på både ben och armar hela tiden - if else so may God help you - och kanske en cykelhjälm?

Singelmamman sa...

Ett tips, prova inte skivstångspass.

wettexvarlden sa...

Kanske börja jaga sork istället? Borde ge bra kondition och ordna till koordinationen!

Rätt kul att jag får Gymet som ordverifiering...

mary-ann sa...

bry deg inte om lite celluliter...jag är den med mest volanger på varje pass men bryr meg nada :D

reneesfotoblogg sa...

Vad fasen är det för fel på "armaruppåtsträck och knänaböj"?

Camilla sa...

Du har fått en award av mig!
Din blogg är så fantastiskt rolig och träffsäker. Du var den andra bloggaren jag började följa och det ångrar jag verkligen inte!
Ha det gott idag


http://frisali.blogspot.com/2010/10/cherry-on-top-award.html

nillas liv på pinnen sa...

Meh...hångla! tyckte jag det stod.
Nu ska jag läsa resten.

nillas liv på pinnen sa...

Vad gäller dansinslagen så tycker jag jättejättemycket om dom.

Martina sa...

Hihi, cellulitbaserad depression. Det ska jag le åt ett tag nu. Alltid lika trevligt att läsa din blogg.

Bor jag på platsen dit sorkar beger sig för att dö?

Väldigt roligt.

Ulrika sa...

Jag tycker du är duktig som ens orkar till Friskis, själv satsar jag på Sjukis istället. Eller Latis och Tröttis är också goda alternativ.

Ha en skön skuttfri helg!

Anonym sa...

Ha Ha ja, kordination är inte min starka sida heller!

Anglinder, förstås! sa...

Undrar om det är huset som sådant, eller trädgården, eller joxandet med all silvertejp, som bringar dig ur fattningen, att inte hinna med bloggen? För det kan väl knappast vara den ständigt gnagande oron att dina Frisksi&Svettisledare ska se dina omsorgsfullt, av silvertejp dolda, celluliter??

DDT sa...

stort och smått - Du och jag! Verkligen. Passgångare united. Så fint.

ett stenkast - jamen det är ju sjukt svårt. Och lite löjligt. Faktiskt. Blir man bättre tränade om man håller takten liksom. Fnys!

Anglinder - att gå på pensionärspassen är ju ännu mer knäckande. Att bli omsprungen av taggade 70-plussare gör inget alls för min självkänsla.

singelmamman - jag brukar ta sådana ibland. Till min omgivnings förskräckelse...

wettexvärlden - Där har vi det! Sorkjakt the new hot fitness trend. Jag kanske kan spela in en egen träningsvideo?

mary-ann - jag behöver små saker att oroa mig för. Annars börjar jag omedelbart oroa mig för de stora sakerna som klimathotet, sverigedemokraterna och varför mitt vatten i stugan luktar bäverfis.

renee - precis! Det klarar jag. Och situps... fast inte så många.

Camilla - en award? Vad gulligt av dig. Den måste jag omedelbart hämta. Tusen tack! Vad glad jag blir.

nilla - hångla? Nä, då har du kommit till helt fel blogg.

nillaigen - klart att du gör! Varför är jag inte förvånad?

Margit - Tack, vad glad jag blir.

Ulrika - tack, jag skuttar garanterat inte på helgerna. Eller, bara om det dyker upp spindlar på oväntade ställen. Då kan jag skutta överraskande högt rakt upp i luften.

annamis - koordination är svårt. Det ser man ju bara på ordet.

anglinder - det är snårskogen, I tell you... snårskogen.