måndag 3 mars 2014

Nytt kontor, nya rutiner

Jag har ju bytt jobb och sitter numera på ett nytt kontor, med nya människor.
Ingen pratar i falsett eller sjunger falskt.
Mycket bra.

Men häromdagen hörde jag någon säga följande mening: lampan har gått sönder på tjejtoaletten.
Tjejtoaletten?!?
Det finns flera toaletter här, men hur jag än studerar dörrarna kan jag inte hitta några ledtrådar till vilken som är tjejtoaletten. Inga skyltar, inga färgkoder och ingen skillnad i utrustning.

Något säger mig ändå att jag har brutit mot de sociala koderna och använt killtoan sedan jag började.
Det är den enda rimliga förklaringen till att jag ständigt möts av bromsspår stora som bäversvansar i toaletten.
Och den skinande rena, helt oanvända, toaborsten.

Nu till frågan: är jag ensam om att städa toaletter efter andra?
För det gör jag.
Jag måste.
Annars kan ju någon tro att JAG lämnar toaletten i det där skicket.

Mitt mål för denna vecka är att hitta tjejtoan.
Och ringa några säljsamtal och skriva ett par texter.
Men tjejtoan ligger först på listan.
Man måste ju prioritera.

4 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

NEJ! LÅT BLI! SKIT I KILLTOAN! Eller ja, där blev det ju lite fel men där går gränsen. ALDRIG STÄDAD EFTER KILLAR SOM INTE KAN SKÖTA SIG PÅ TOA!

DDT sa...

Jag ska hitta tjejtoan om det så blir det sista jag gör. Där hoppas jag att jag ska slippa städa.

Singelmamman sa...

Din prio är helt rätt! Finn tjejtoan!

DDT sa...

Singelmamman - Jag sökte en tjejtoa, jag fann en städskrubb. Jag är besviken. Men jakten fortsätter.