onsdag 10 augusti 2016

White Christmas, Jinglebells, Glory to the newborn king

Jag hoppas verkligen att våra kontorskompisar uppskattar Frank Sinatra och Dean Martin. För nu har de fått höra julsånger i flera timmar.

Japp, årets julkataloger har börjat produceras.
Jag antar att jag borde vara glad över att det är mulet, grått och 11 grader. Det gör det ju lite lättare att komma i rätt stämning än de år då jag sitter i svettig i linne och shorts och försöker skriva ”mysiga” jultexter.

Men jag är nog ändå lite otacksam.

5 kommentarer:

Markattan sa...

Otacksam? I augusti, precis när semestern är slut och du måste jobba med julkataloger...
Nja, tror mer på depression.

Markattan

DDT sa...

Så skulle det också kunna vara. Men jag vill helst inte bli påmind om just den saken. Jag blir så nedslagen av att tänka på det. Det är inte just julkatalogerna som är problemet utan mer det när med att jobba. Jag är inte lämpad för sådant.

Smultronblomman sa...

Julskyltningen är ju igång i början av oktober, så det är bara ett par veckor dit. Höstkänsla här också. Blåser kraftigt, ösregn och typ 11 grader.... Var tog sommaren vägen?

DDT sa...

Visst känns det som om sommaren redan är över? Mycket tråkigt måste jag säga. Augusti ska väl ändå vara en sommarmånad va? Visst?

tigerliljan sa...

När jag höll på med porslin och sånt, så inträffade julplaneringen vid midsommar…