torsdag 24 maj 2018

Hjärnsmälta

Inte för att jag vill klaga alltså.
(Jo, det är klart att jag vill.)

Men det är 31 grader inne på vårt kontor!
Fan ta min kollegas förkärlek för gamla hus med karaktär!
Karaktär = obefintlig ventilation och ännu mindre AC.

Vet ni hur mycket smarta saker man lyckas skriva när det är 31 grader varmt?

Noll!

Noll smarta saker har jag skrivit den senaste veckan.
Och finvädret ska fortsätta i evighet, tydligen.

Yippie!
Verkligen.

Ok, om vi ska vara noga så skriver jag väl inte så värst många smarta saker annars heller. Men då skriver jag åtminstone. Nu sitter jag mest och droppar svett på tangentbordet, samtidigt som jag förgäves försöker förstå vad folk som mejlar och ringer mig egentligen vill. Värmen tycks ha påverkat min förmåga att förstå ord.
Mycket opraktiskt.

4 kommentarer:

Markattan sa...

Håller med helt och hållet. Man är inte värst redig i den här värmen.
Vi får trösta oss med att vi liknar filmstjärnor 😉

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Jamen jag säger detsamma! Vem fan orkar jobba i över trettio graders värme? Är så jävla arg!

September sa...

På jobbet är det rätt svalt, men helgen i stugan var glödhet. Och då inte alls på ett sådant sätt som skulle varit... Ja... Äsch... Du fattar.
Trots det vill jag mycket hellre vara där, i stugan, och har nu för första gången på länge söndagsångest. Inte ens temperaturen lockar. Suck.

DDT sa...

markattan - det är inte till någon större tröst just nu. Den enda filmstjärna jag vill likna är Flipper, för han fick bada.

nilla - det borde vara olagligt att tvinga människor att jobba när det är så här varmt. Jag är beredd att sluta tvinga mig precis när som helst. Men jag tror att min kompanjon kommer att kräva stöd i lagen. Hon är noga med vinst och likviditet och sånt. Just nu kan jag inte bry mig mindre.

september - stugan är alltid bättre än kontoret. Oavsett temperatur. Det är ju självklart. Söndagsångest? Har du inte haft det på länge? Luckost! Men jag känner med dig.