onsdag 30 oktober 2019

Som vanligt ungefär, fast med ljudeffekter

Vi har flyttat vårt företag.
Inte så långt, men tillräckligt för att få bättre utsikt och sämre bredband. Fast det där sista är nog löst nu tror jag. Jobbar ändå så långsamt att det inte gör någon skillnad.

Men när vi flyttade fick vi nya kontorsstolar.
Med ljudeffekter.
Varje gång man rör sig i dem låter det som om man fiser.
Hur lätt är det att känna sig som en professionell nyckelperson i företaget när man måste sitta blick stilla hela tiden för att inte ge ifrån sig pruttljud höga nog att höras av folk man sitter i telefonkonferens med?
Så ovärdigt.

Jag har seriösa problem med värdighet just nu.
För några dagar sedan bestämde sig min morgonrock för att facetajma med vår it-snubbe när jag satt på toaletten.
Hur är det ens möjligt?
Tusen apor med tusen appar skulle fan inte kunna få det att hända.
Men min morgonrock kan.
Jag tror att den måste lämnas in för exorcism.
Eller kemtvätt.

Själv ska jag ägna mig åt att förtränga att detta någonsin hänt.

8 kommentarer:

Christine sa...

Frågan är väl vart it-snubben behöver lämmas in någonstans?

DDT sa...

Haha. Jag har inte hört av honom sedan detta hände. Misstänker trauma och kanske madrasserat rum.

Markattan sa...

Oj, det låter jobbigt och plågsamt. Bäst att förtränga ordentligt. Och byta stol 🤭

Markattan

DDT sa...

Idag trampade jag på en kunds hund, så nu känns det bättre. Eller alltså dåligt, fast på ett nytt sätt.

Botant sa...

Hm man kan inte punktera stolsöverdraget på något vis, lite nål-hål? Hm är det era egna som ni betalar eller är det någon annan som betalar...Kan ha betydelse ifall åverkan gjorts

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Du får passa på att fisa på riktigt om det ändå låter som att du gör det. Så det blir lite win över det hela.

DDT sa...

Botant - vi har redan gjort ett litet hål i väggen som jag tror att vi kommer att få betala för. Men jag kan säkert hitta något ställe på stolen där ett litet hål inte skulle synas så mycket. Bra tänkt.

i will - en mycket konstruktiv idé. Vet inte om min rumskamrat kommer att gilla idén lika mycket. Men jag skyller på dig helt enkelt. Eller på hunden? Den är visserligen inte här just nu, men det funkar säkert ändå. Alla är vana vid att hunden fiser stup i kvarten.

Baronessan sa...

Oerhört kul att läsa om :D Inte så kul att uppleva kan jag tro!