torsdag 3 december 2020

Vegetarisk torsdag

Eller alltså, idag åt jag äppelpaj till middag.

För att jag är så himla trött på att laga mat just nu. Eventuellt kan jag ha ätit lite för mycket, för nu känns det som om jag bara vill äta vispad luft under några dagar. Med utspätt vatten till.

Eller kanske ett par skivor kalvkorv. Det smakar så lite att det i stort sett är som att äta ingenting. Vilket känns ungefär lika meningsfullt som allt annat jag håller på med nu för tiden.

Sade hon bittert.

Men imorgon. Då minsann ska jag ha en positiv dag där jag ser allt från den ljusa sidan. Det har jag nämligen fått som en utmaning av min bästa vän. Antagligen för att hon tyckte att störta sveriges monarki verkade för enkelt.

Så. Det här blir nog kul.

9 kommentarer:

Markattan sa...

Lästips inför positiva dagen:
Allt om Pollyanna!

Det här kommer att gå bra!

Markattan

DDT sa...

Klart att det kommer att gå bra! (Du ser, jag har redan börjat.) Pollyanna ska vara min ledstjärna hela dagen. Nu ska jag sätta mig och rätta ett jättefestligt korrektur med 400 produkttexter. Det ska bli kul.

Botant sa...

Jag betar av frysinnehållet. Man får sina överraskningar. Katten får mycket mat o middagarna blir rätt snabba.

Baronessan sa...

Du ÄR kul! Jag undrar varför jag inte är här oftare?! Själv är jag pessimist och har roligt nästan jämt :D

Småländskan sa...

Vispad luft med utspätt vatten vet jag exakt hur det (inte) smakar. Men kalvkorv? Ingen aning.
Blev den kul? Den där utmaningen?

Botant sa...

I denna trista jul behöver jag internet o letar efter mänsklig närvaro på internet. Jag blev också nyfiken på utmaningen. Påläggskorv köper jag aldrig så jag visste inte ens att kalvkorv fanns. Något från lokal slaktare eller från storstad i västsverige? Fiskkorv skall ha funnits i Sverige under andra världskriget.Det låter väldigt blekt

September sa...

Önskar dig ett gott nytt år.

Markattan sa...

Nu undrar jag oroligt vad som händer dig. Blev det månne för mycket Pollyanna, kalvkorv, äppelpaj, korrekturrättning?

Markattan, hoppas innerligt att inget allvarligare än bloggtrötma hänt

Karins ordöverflöd sa...

Snart kontaktar jag Missing People...