torsdag 1 december 2022

Saker jag funderar över

Har folk verkligen en favoritadvent?

Jag anar ett blivande scoop.

Och har inte folk annat att göra än att svara på helt meningslösa frågor i december? Om den här enkäten fick jättemånga svar så misstänker jag att folk överdriver lite när de tjatar om hur fruktansvärt stressade de är i december.

Fast allra mest undrar jag hur festligt det är att jobba på Aftonbladet, egentligen. Jag kan tycka att mitt jobb är rätt meningslöst många dagar, men i jämförelse med att behöva sitta och hitta på den här typen av läsarenkäter verkar mitt arbete inte så illa.

Eller? Det kanske är grymt kul? Kan det vara resultatet av en intern vadslagning? Vad kan vi folk att svara på - flest svar slipper tömma diskmaskinen. 

Oavsett så slår det ju att gå längs motorvägen och spetsa skräp med en vass pinne. Jag vet, jag har testat. 

4 kommentarer:

Botant sa...

Haha

DDT sa...

Har du någon favoritadvent då? Va? Va?

Anonym sa...

Min favoritadvent är nog den fjärde ty då stundar ledighet alternativt är ledighet ett faktum och dessutom är det snart slut på köpgalenskapen.

Markattan

Botant sa...

Är rätt uppjagad av att ha delad vårdnad av två krassliga gubbar så jag vet inte säkert vilken advent det är nu. Ingen favorit Jag är definitivt i väntan, på deras långsamma åkommor. Väntar o väntar Dessutom förväntar sig stressad 37-åring (barn/hm? gubbe??) som aldrig köpt en julpryttel nånsin att jag skall bistå hans stressade flickvän med att inhandla traditionella grejer på loppis. Skicka med posten!!! 37-årsåldern är besvärlig men gubbar som sakta blir klenare av diverse är värre. En fick corona på tåget. Är det möjligt o finns corona fortfarande och varför har inte SJ nu några råd längre till diskret hostande ungdomar, hosta färdigt hemma.