torsdag 22 december 2022

Sista arbetsdagen före jul

Notera: före jul.

Jag ska alltså tvingas jobba i mellandagarna! SKANDAL. Det har inte hänt på åratal. Vad är det för mening med att vara sin egen chef när man planerar så här dåligt? Jag får lust att ge mig själv smisk med förra månadens balansräkning. 

Nå, jag har i alla fall inte jättemycket som måste göras just idag. Lite bokföring bara. Visst finns det andra saker jag skulle kunna ta itu med, men det tänker jag högaktningsfullt strunta i. Varför göra idag vad man kan skjuta upp till mellandagarna?

Har bestämt mig för att låta 2023 bli ett sparår. Hänger på Fru Efficient Badass och ska tydligen börja mitt nya år med att rensa kylskåpet. Det blir säkert kul! Eller, det blir det kanske inte - men jag behöver verkligen någon form av projekt. Och eftersom all form av pysslande går bort kan man ju alltid spara lite extra pengar. Kanske kommer jag på något kul att göra med dem så småningom. Gå i tidig pension till exempel? Haha, I wish. 

Roligaste snålisen på internet

Eftersom min kollega har fått rådet från sin läkare att börja träna regelbundet, så gissar jag att jag också kommer att skaffa ett nytt träningskort och börja besöka Friskis igen. Det ligger ett bara 90 meter från jobbet så jag har liksom inte så mycket att skylla på. 

Snåla och träna alltså - 2023 låter redan som ett blivande toppenår. Suck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch och stackare för mellandagsjobb. Räcker inte det straffet? Tycker det låter hårt med mer egenbestraffning.

Jag har ingen plan på mindre slös men å andra sidan orkar jag knappt gå in i affärer och slösa pengar. Så jag sparar mest av lathet.

Markattan

DDT sa...

Jo, mellandagsjobb är faktiskt straff nog.
Jag är ju inte heller någon shoppare direkt, men det kan väl inte skada att tänka till lite extra kring ekonomin. Särskilt som världen ser ut just nu. Skulle kännas bra att ha lite bättre koll.