onsdag 11 januari 2023

Bra och dåliga saker

BRA: Årets första besök på Friskis är avklarat. Vi valde ett soft-pass där vi sänkte medelåldern på ett imponerande sätt. Trevligt! Det är ju inte många gånger man får tillfälle att känna sig lite ung nu för tiden.

DÅLIGT: Jag var den enda på detta pass som var tvungen att stanna och pusta lite på grund av yrsel. Alla pensionärerna körde på. Jag var dessutom mycket nära att välta 4 gånger och det faktum att jag inte stretchat sedan 2018 var pinsamt uppenbart.

SKRÄMMANDE: Vi ska träna igen imorgon. Misstänker att det kommer att göra ont.

BRA: Jag släpade mig äntligen iväg till min frisör för att göra något åt mitt fullständigt eländiga hår. När klippningen var klar och jag plockade fram mitt kort visade det sig att klippningen var GRATIS! Jag hade ingen aning om detta. Det kändes lite pinsamt, men jag är inte den som tackar nej till gratis. Fatta vilken grej! Bra början på sparåret där.

DÅLIGT: Min nya frisyr - som egentligen skulle vara exakt som den gamla, bara kortare - blev av oklar anledning skitful. Känns som karma på något vis. Men varken jag eller frisören visste att det var en gratis-klippning förrän det var dags att betala.

4 kommentarer:

Sparkling sa...

Ändå mycket som var bra! Heja heja! Håret växer ut igen ju.

DDT sa...

Det gör ju det. Växer ut igen alltså. Men ibland kan jag sakna tiden som skallig. Det var väldigt bekvämt att kunna duscha huvudet utan att behöva schampo, balsam och evigheter till att torka håret.
Men å andra sidan var det ju i stort sett det enda som var bra med den perioden.

Botant sa...

Mellanläge mellan skalligt o tjockt är ganska uschelt, tunt glest. Det går åt mindre schampo o annat medel med sköj är det inte. Men när det gäller din betalning så blev jag förvånad. Vad orsakade detta? Aldrig hört någon råka ut för sånt...

DDT sa...

Jag hade ett kort som de stämplar varje gång jag klipper mig. Och tydligen är den tionde gången gratis. Jag klipper mig så himla sällan så det hade jag glömt bort. När de frågade om det, så letade jag upp det i plånboken och då upptäckte vi att att jag tydligen var på klippning nr 10. En mycket trevlig överraskning måste jag säga.