torsdag 31 juli 2008

Mot hobbyhyllan!

Egentligen är det ju lönlöst.
Att försöka skaffa sig en ny hobby när det är så här varmt, alltså.
Om inte svettning räknas.
Men det känns inte direkt nytt.
Eller fräscht.

Men idag ska jag ändå till biblioteket.
Så varför inte försöka?
Det finns kanske något nytt jag kan prova på.
Tova filt?
Knyppla?
Göra isskulpturer?
Mmmm isskulpturer... det lät bra.
Då skulle jag kunna dra nytta av det faktum att jag inte frostat av frysen på två år.

Jag måste helt enkelt hitta någon form av intresse.
Det enda jag gör regelbundet är tvätta och betala räkningar.
Oj, räkningarna...

Se där, en hobby jag måste ta upp direkt.
Minsann.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Jag ömsom fnissar ömsom gapskrattar högt för mig själv! Din blogg är underbar! Jag blir så glad varje gång det finns ett nytt inlägg som jag ännu inte läst ...

/Agneta

DDT sa...

Jag kan ju bara gratulera dig för din utsökta smak!