tisdag 12 januari 2010

2010 är något av en besvikelse

So far.
Jag hade liksom trott att en ny och förbättrad personlighet skulle infinna sig med automatik.
Lagom till tolvslaget så där.
Det har inte hänt.

Däremot har jag fått en stilig ny förkylning.
Och ett uppdrag som gör att jag inte får sitta still på mitt lugna kontor.
Utan istället tvingas ut i verkligheten för att träffa folk.
Det är kallt i verkligheten.
Min näsa rinner oavbrutet.
Synnerligen charmigt!
Precis vad man behöver när man ska träffa nya människor.

Jag hoppas att februari blir bättre.
HAHAHAHAHAHA!
Som om något någonsin blivit bättre i februari.
Jomen.

13 kommentarer:

Agneta sa...

Jag säger bara usch. Om allt.

Markattan sa...

Jo men det finns det som blir bättre i februari. Kylan tex, för att inte tala om omväxlande ishavsvindar och tö. Blir alltid bättre då ju.

Markattan, om bättre=mer av allt

Märta sa...

Tycker också 2010 började lite skrangligt! Vart tog all den där energin vägen? Nystarten? Tycker mest det känns som vanligt. Inte ett dugg lovande bara.. vanligt!

Anonym sa...

Älskar fortfarande dina härliga inlägg.:) Läser men kommenterar sällan.
God fortsättning från Tina (engel)





www.budda.bloggplatsen.se
www.braform.bloggplatsen.se

XXX sa...

Klart att det blir bättre i februari, närmare sommarsemestern som det ju är.

wettexvärlden sa...

Februari är bra. Det är nästan vår.

Hedvig sa...

Den är ju i alla fall kortare!
Det är ju inte ens skottår i år ...

Ulrika sa...

Februari är om det ens går värre än januari.

Jag började ju mitt nya 2010 med kreativa tag men det har liksom dött ut nu.
Klarade det någon dag iaf.

PGW sa...

Men vad hände med Berit?

Madlar sa...

Februari brukar ju vara iskall o eftersom kylan är redan nu så räknar jag stenhårt med +10 o sol nästa månad ;)

Singelmamman sa...

Ja vart tog Berit vägen? Och när sjutton har februari varit bättre? Förutom att månaden är kortare förstås. Det är positivt.

DDT sa...

stort och smått - Kort och koncist sammanfattar du allt jag ville säga med hela blogginlägget. Det var det jag ville skriva från början. Usch.

markattan - sluta apa dig!

märta - alla dessa förhoppningar... grusade. Det är sorgligt.

tina - det är alltid lika roligt att höra av dig. Kul att du fortfarande är här.

hemska tvillingen - i teorin har du ju rätt. Men det känns aldrig så i februari.

wettexvärlden - vår? I februari? Inte i min del av världen. Det blir bara ljusare så att världen avslöjas i all sin bleka gråa fulhet.

hedvig - det är i alla fall ett litet plus. Där tänkte de rätt när de planerade kalendern.

ulrika - man kan börja sitt nya liv precis när man vill. Utom kanske på en torsdag i februari... Vi gör ett nytt försök lite senare.

pgw - jag tror att hon var defekt.

madlar - det skulle funka utmärkt för mig. Hoppas att du har rätt.

singelmamman - Skadad vid leverans och i retur till leverantören, antagligen. Jag hoppas på en ny leverans av Berit inom det snaraste.

Kraka sa...

Det står alltid en ny och stilig förkylning och väntar bakom hörnet. Förstår inte att inte karlarna kan göra likadant - stå bakom hörnet och vänta alltså.