måndag 5 november 2012

Shopping

Min vän S och jag har samma problem.
Vi behöver stylas om.
Rejält.

Min vän S har en tendens att klä sig som en 15-årig hiphopare, medan jag oroväckande ofta ser ut som om jag blivit påklädd av en synskadad missbrukare.

Inte precis looker som andas trygg professionalism och säker kvinnlighet.

Vi är ute efter elegans och stil.
Tyvärr är vi inte helt säkra på vad detta egentligen är.
I går var vi ute och provade kläder i fyra timmar.

Jag kom hem med en diskpropp och en kupévärmare.
Glamouren i detta.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Ja du, jag kan nog dessvärre inte vara till någon större hjälp här. Men jag kan hojta ett uppmuntrande "ALLT klär en SKÖNHET..." Och så kan jag muttra lite ur mungipan, mycket tyst "å inget missklär en ful..."

Så där ja, iväg med sig nu! Schnyggo!

Singelmamman sa...

Det är viktigt att hålla sig varm.

h sa...

Funderar lite på vart du ska ha diskproppen...kupévärmaren antar jag att du hänger om halsen?

DDT sa...

lotta - du har så rätt. Fula människor ska inte gå omkring nakna!

singelmamman - visst är det. Mycket viktigare än att vara elegant, visst?

helena - i diskhon hade jag tänkt. Men du kanske har mer kreativa förslag?