lördag 17 maj 2014

Var är min sol?

Och var är mina 18 utlovade grader?
Va? Va?

När jag vaknade 6.30 (okristligt) sken solen från en klarblå himmel.
Men nu är det jämngrått, 8 grader och ser ut som om det ska börja regna när som helst.
Så ofint.

Jag gissar att jag lika gärna kan gå ut springa.
Vilket är "lättast" 2x15 minuter eller 3x10?
(Med lätt menas i just detta fall något som inte får mig att kräkas, hata världen och börja skicka brandbomber till random vältränade tv-personligheter som pratar om hur skönt det är att träna.)

5 kommentarer:

Markattan sa...

Den är här ihop med några fjäderlätta höga moln. Termometern visar 12 grader, i skugga, och fåglarna sjunger så hjärtat nästan brister.
Kom hit så kan du få hjälpa mig att bära sten :-)

Markattan

Agneta sa...

3x10.
Det är känslan efteråt som är den sköna. Den är bäst!

Singelmamman sa...

I Växjö skiner solen. Det är ca 16 grader nu kl 10.

DDT sa...

Markattan - det låter fint. Men tungt!

Agneta - Synd att jag läste den kommentaren efter att jag sprungit.

Singelmamman - det gör den faktiskt här med. Det hann spricka upp medan jag sprang. Vilket säger något om hur långsamt jag springer...

Fru Venus sa...

Vi hade badväder, sol, +22 och +8 i havet :-) najs, och ännu varmare ska det bli idag.