onsdag 15 juli 2015

Crazy catlady

Jag tror att det börjar bli dags att ta en sväng hem till stan. 
Verkligen. 

För en stund sedan kom jag på mig själv med att prata väldigt högt med grannens katt. 
Det hade väl varit ok om jag nöjt mig med att tala om att hon var en fin katt, men när jag frågar henne hur hon tycker att jag ska binda upp gurkorna och faktiskt väntar mig ett svar, kan det vara dags att återvända till civilisationen ett par dagar kanske?

Här är för övrigt min finaste springstig. 
Fin va?
Där har jag sprungit idag. 
Tyvärr hinner jag aldrig se att det är fint när jag springer. 
Inte för att det går snabbt, utan för att det rinner ner så mycket svett i ögonen. 
Lite synd. 

6 kommentarer:

Markattan sa...

Att prata med katter ser jag som ett sundhetstecken.
Att åka till civilisationen inte så mycket sundhetstecken.

Markattan

DDT sa...

Markattan - det är förvisso sant. Men när man börjar förvänta sig att katterna ska svara tycker jag ändå att det kan vara bra med en liten reality check.

Markattan sa...

Tja, det kan så vara men kanske inte i den sk civilisationen.

Markattan

Singelmamman sa...

Min katt Alice svarar alltid mig. Dock är jag osäker på om hon vet ngt om hur man binder upp gurkor.

Smultronblomman sa...

Jag pratar med mina katter hela tiden. Ibland jamar Sockan tillbaka. Sotis bara tittar på mig med sina stora, vackra ögon. I går rymmde de hemifrån. Sotis ångrade sig snabbt och satt utanför en av dörrarna på altanen och sparang snabbt in när den öppnades. Sockan låg under altangolvet, men lurades enkelt fram med lite kattgodis. Han hade petat upp en glipa vid en närdörr vi satt i. Lite orolig blev jag innan jag hittade honom.
Att prata med katter är helt normalt. Stanna kvar i stugan, du!. Du får vara i stan så det räcker, senare.

DDT sa...

Markattan - det blir en snabb visit, jag lovar.

Singelmamman - fråga gärna Alice om gurkorna. Grannkatten hade ingen aning. Hon bara rullade sig lite på vattenmelonen.

Smultronblomman - du försöker hindra dina katter från att gå ut, medan jag försöker hindra grannkatten från att smita in. Hon vill hellre bo här tyvärr. Så hon står här och jamar när jag vaknar, följer mig som en hund och sover på altanen. Det är lite besvärligt.