söndag 3 april 2016

Så klart inte

Det hade säkert varit väldigt trevligt att börja ett nytt och bättre liv, men det har jag förstås inte gjort. 

Jag har mest larvat runt och varit allmänt seg.

Och skulle jag börja ett nytt liv så skulle rawfood garanterat inte ingå. 
Jag blir orimligt provocerad av rawfood. Vi har kunnat hantera eld ganska länge nu, varför ska vi plötsligt sluta? Och varför består hälften av alla recept som visas av chokladbollar? Hur mycket chokladbollar kan folk äta? Framför allt när man inte får något kaffe till. 

Vilka dieter/ matfilosofier stör ni er på?

8 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Men herregud människa! Gör aldrig ett sådan inlägg igen för jag forlorade tron på mänskligheten under några dygn.
För övrigt stör jag mig på alla mattrender, i all synnerhet när förespråkaren beter sig och talar som en frikyrkopastor med löfte om helbrägdagörelse.

Agneta sa...

Jag är helt anti mattrender och dieter ... Fattar inte hur folk orkar! Lär känna era kroppar för att veta vad ni mår bra eller dåligt av, vill jag skrika till alla som håller på - men framför allt: BÖRJA MOTIONERA!

Jag undviker socker och vetemjöl så mycket som möjligt, och det mår jag bra av. Men viktigast av allt är motion. För hälsan, för vikten, humöret, hjärtat, matsmältningen ... allt! Jag förstår inte folk som vill gå ner i vikt, men som missar att röra mer på sig!

Oj, jag gick verkligen igång här märker jag! :)

Mammahäxan sa...

Jag provoceras också av Rawfooddieten. Och av alla som helt plötsligt bestämt sig för att gluten är det farligaste som finns. Att vara glutenallergiker o få i sig gluten är ingen lek, har förstått att det är som om tarmar o mage vill sprängas. Men att få höra från ickeallergiker massa pip om att de kräver glutenfrikost på fester, middagar, vill ha innehållsdeklaration på resturang gör mig galen. Hörsägen säger att bartendrar i Stockholm rätt ofta får frågan "har ni glutenfritt öl?" Gaahh

Smultronblomman sa...

Jag gick på det. STENHÅRT!! Det där med raw food är inte min grej, men eftersom du verkade fått en kick så trodde jag att det funkade för dig. Jag har nog testat de flesta av de dieter som poppat upp under åren. Den mest extrema var nog Mayoklinikens äggdiet. 3 ägg, 1/2 grapefrukt och svart kaffe morgon, lunch och middag första dagen. Det blev lite mer varierat senare, men så börjagde man om med dag 1 igen.

Unknown sa...

Alla.

tigerliljan sa...

Och jag blev så lycklig att läsa att nån mer än jag blir provocerad av alla dessa chokladbollar och raw food. Jag blir tom provocerad av allt detta grillande i varenda mattidning så här års. Jag gillar ett kök med tak, väggar och golv. Och elektricitet.
Så där tittade jag fram ur garderoben iaf.

DDT sa...

renee - f'låt! Det var inte meningen, men det var ju ändå 1 april. Och jag veeeeet! Alldeles för många människor blir överentusiastiska och envisas med att försöka övertyga en om att de har hittat den enda rätta metoden som alla borde följa. Orka!

agneta - hehe! Själv undviker jag blodpudding och avocado. Mest för att det är äckligt, men jag kan säkert hitta på en bra teori att marknadsföra omkring detta. Men det får bli ett senare projekt.

mammahäxan - Och laktos! Herreguuuuud vad alla är laktoskänsliga helt plötsligt. Jävlar vad företagen tjänar pengar på dem. Fast det är ju förstås bra för de som faktiskt inte tål det på riktigt. Nu finns det ju hur mycket laktosfria produkter som helst.

smultronblomman - på allvar? Tyckte du att det lät rimligt att jag skulle börjat med rawfood? Jag kan lugna dig med att det kommer aldrig att hända. Never ever. Men den där äggdieten… nej, inte den heller.

ulla - Rätt tänkt. Bra där.

tigerliljan - välkommen! Vi kan bilda klubb mot rawfoodchokladbollar. Det är något misstänkt med deras vurm för chokladbollar. Hälften av alla rawfoodrecept jag någonsin sett eller hört talas om handlar om chokladbollar. Skumt. Och el är en himla trevlig uppfinning, precis som väggar. Jag gillar när det inte regnar på min mat.

Fru Venus sa...

Samma jävla chokladbollar. Är det sånt folk äter till middag eller?