onsdag 21 mars 2018

Får jag lov?

Roliga, smarta, nojiga, alltid läsvärda Ellen har ålderspanik.
Nu är hon visserligen bara 34, men eftersom jag hade min värsta ålderskris vid 25 kan jag sympatisera. Allra roligast är när hon funderar på hur hon ska dansa när hon är 67 eftersom hon varken kan bugga eller dansa pardans. Kommer hennes Shakira-moves vara fel?

Nu är jag ju nästan 20 år äldre, men jag kan fan inte heller bugga eller dansa pardans!
Och jag började dansa till YMCA med Village People.
Den dansen känns inte heller helt aktuell.

Det festliga är att för 20 år sedan hade jag en äldre arbetskamrat som oroade sig för samma sak. När han hade börjat dansa var det bara Stones som gällde. Så han kunde inte heller, ni vet... bugga eller dansa pardans.
Vem gör ens sådant?

Nu gillar jag ju inte att dansa direkt.
Men blir det dans på PRO:s årsmöte (ha, som om jag skulle gå med i en förening!) kommer jag att kräva att de spelar Knock on wood med Amy Stewart.
Sedan kommer jag troligtvis att bryta lårbenshalsen.

6 kommentarer:

Snigel sa...

Hahahaha, jag siktar själv på "Lady Bump", om du minns den?

Där "movesen" var att bumpa ihop med danspartnerns höft, gärna så hårt som möjligt. (Såvitt jag minns var vi bara ett gäng tjejkompisar som dansade den som en ormgrop, det var aldrig några killar med.)(Fegisar.)

Jag ser med förtjusning framför mig hur höftben och lårbenshalsar klirrar (och fallar i bitar) likt istappar. Efter det ska vi ha rullstolsrally i korridorerna med 80-tals-pudelrock i högtalarsystemet.

Och OM det skulle komma en dragspelsnisse till mitt äldreboende så kommer jag att knuffa honom från balkongen.

DDT sa...

snigel - Lady Bump? Klart jag kommer ihåg den. Och så klart har jag bumpat med mina tjejkompisar. Vilket kan ha varit en smärtsam upplevelse eftersom jag vid den åldern mest bestod av kantiga höftben. Det kan också vara en av förklaringarna till att inga killar ville vara med. Fatta hur ont det skulle ha gjort med en felriktad bump.
Den dansen kommer att bli farlig på hemmet!
Men jag är med på rullstolsrallyt och dragspelsnisseknuffandet. Räkna med mig!

Markattan sa...

Ni kan räkna in mig i bumpandet, övrigt behärskar jag inte såvida det inte bjuds på en smäktande tryckare.

Markattan

DDT sa...

Markattan - välkommen i bumpgänget!
Jag klarar tryckare om den fortfarande är av mellanstadiekvalitet. Alltså att man hasar runt i någon form av liten cirkel, svettas och hoppas att det snart ska vara över (alternativt aldrig ska ta slut, om man skulle råka dansa med någon man gillade. Sällsynt händelse.) Fast det kanske inte var det du menade med smäktande?

Markattan sa...

Nej, jag menade en tryckare med min make, annars tvivlar jag på smäkteriet.

Markattan

Smultronblomman sa...

Jag vill ha Sofia dansar go-go!