torsdag 16 april 2020

Gott & blandat

Eller, gott och gott... Det är väl mest en massa osorterat skräp som min hjärna ägnat sig åt sedan sist.

Veckans besvikelse
Någon har hållit på och renoverat en butikslokal i vårt hus de senaste månaderna. Äntligen skulle det komma något nytt. Och det kunde ju inte bli tråkigare än geologiska mätinstrument som det förra företaget sysslade med. Kanske skulle det flytta in ett baconrökeri? En outlet för wienerbröd? Ett hundvalpsdagis?
Ok, det kanske inte var helt realistiskt. Men man måste ju få drömma.
HAHAHA
Ett jävla ställe som erbjuder traditionell thaimassage.
Tack för ingenting.

Vilket leder mig till
Veckans lista (hittad på twitter)
Fem saker de flesta gillar men inte jag
1. Massage
2. Parmesanost
3. Seinfeld
4. Värmeböljor
5. Rödvin

Nåja, allt är inte elände.
Veckans "det hade jag inte en aning om"
Eftersom jag redan har läst alla schampoflaskor och mjölkpaket satt jag tidigare idag och läste på en tub med Kavli mjukost.
Där stod något om att deras överskott går till välgörenhet.
Jomen säkert, tänkte jag. Hur många ören då?
Men tydligen ägs Kavlikoncernen av en stiftelse som delar ut allt överskott, som inte återinvesteras i företaget, till välgörande ändamål. För det har Knut Kavli bestämt. Fint bestämt av Knut måste jag säga.
Visste ni det?
Jag hade ingen aning. Jag gillar inte mjukost något vidare, men nu känner jag faktiskt att jag nästan vill köpa en extra tub.

Jaha, vad har ni haft för er sedan sist?
Lärt er något nytt?
Googlat fram något intressant?

10 kommentarer:

Tigerlilja sa...

Men det var ju lysande av Knut Kavli - jag som köpte två tuber för att ha som reservproviant här nu, ost med skinka och så ädelost. Jag får väl äta upp dom också sen.

DDT sa...

Tigerlilja - Men visst var det lite fint? Om man inte gillar mjukost kan man istället köpa Perstorps ättika eller Johnnys senap. De tillverkas också av Kavli.

Småländskan sa...

Här har inte hänt nåt sen sist! Fortsätter med prommisar, cykelturer, tar emot matvaror i hallen, levererade av sonen. Suttit "på soffan" här ute med grannarna (jodå, långt avstånd), varit nere i cykelkällaren och märkt min cykel, så den blir kvar efter rensningen som ska ske.
Och på tal om Perstorps ättika, vet jag att de numera producerar handsprit. En väninnas son jobbar där. Bra Knut!
Ringt till frissan, kollat läget inför min klippning i början av maj. Jag klipper mig hos frisörelever, så det tar lite tid. Ville förvissa mig om att vi inte behöver sitta nära varandra, eftersom jag tillhör riskgrupp x tre. Det löser sig, enligt läraren! Helt fantastiska är de, eleverna och läraren.
Ja, annars händer absolut ingenting. Pratar med barnbarnet via sån där app, där man ser varandra. Han blir 15 i juli och pluggar just nu teori inför mopedkörande. Spännande efter år av sparande till moppe!

DDT sa...

småländskan - det låter som om du hanterar det rätt bra. Heja dig!
Jag har funderat på det där med klippning. Jag börjar se ut som ett katastrofområde på huvudet, men just nu får det vara så. Förr eller senare lugnar väl allting ner sig. Det är ju nästan ingen som ser mig ändå. Och de som gör det gillar mig oavsett frisyr.

Småländskan sa...

Frisseriet är mest för mitt eget välbefinnande. Varje gång jag går förbi spegeln blundar jag. Men, det bästa av allt är att lille (180 cm och stl 43 i skor) barnbarnet tycker att "jodå, farmor du ser väl hyfsad ut." Bättre betyg, oavsett om det är vanlig respekt/hyfs eller bara rent ärligt tyckande, så tar jag emot det med en tår i ögat. Och jadå, jag hanterar karantänen ganska bra. Urtråkigt visserligen, men jag tror på nåt gott efter allt detta. Gott är det också med lammkotletter, som sonen kommer med snart. Han har köpt massor av kilo lamm på en gårdsbutik. Då blir vi kvitt, eftersom han i förmiddags hämtade lunch hos mig. Hans sambo jobbar hemifrån, själv har han avvecklat sitt egenföretag och ska börja på nytt jobb i maj. Än så länge funkar det jättebra hos dem och det är nog vad jag tänker på mest i dessa tider.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ha! Kan bli hur spännande som helst med thaimassagen. Jag har en fördom att det alltid säljs knark där. Så spännande - och otäcka förvisso - saker kan hända. Vi hoppas mest på spännande.

DDT sa...

småländskan - lammkotletter. Åh, det lät enormt gott. Det var alldeles för länge sedan jag åt lamm. En av nackdelarna med att ha en halv gris i frysen... Men lammkotletter blev jag sugen på nu. Och lammstek med vitlök och rosmarin.

i will - Neeej! Jag vill inte bo i spännande kvarter. Brukar de sälja knark? Jag som trodde att det mest var förtäckt prostitution. Jaha, där ser man. Fan. Jag börjar verkligen önska att männen med geologiska mätinstrument had stannat.

nillas liv på pinnen sa...

Knut Kavli HAHAHA

Det ska min nästa hund få heta.

Sparkling sa...

Alltså, varför får inte JAG en thaimassagesalong till granne? Jag har aldrig ens tänkt tanken på att det skulle vara ett forum för knarkhandel, men jag är ju också väldigt naiv. Hade gissningsvis kunnat vara gift med Walter White utan att märka ett skit.

DDT sa...

nilla - Snyggt, eller hur? Jag blev på mycket gott humör av det namnet

Sparkling - Ja, men hur orättvist är inte detta. Jag vill ha massage ungefär lika mycket som jag vill ha ett par extra visdomständer. Så klart att det kommer massörer till huset då.
Själv är jag rätt misstänksam. Jag är ganska övertygad om att en av våra kvartersbutiker tidigare var en hälericentral och att solariet som på något oförklarligt sätt lyckats överleva i 15 år bara är ett sätt att tvätt pengar.