onsdag 22 april 2020

När man har fått nog

När man tycker att det är skönt att ha tvättid eftersom man kommer ut ur lägenheten en stund är det dags att fundera. När hjärnan dessutom börjar hitta på skräcknoveller utifrån hur torktumlarluddet ser ut, kanske det är dags att se till att sysselsätta sig lite mer.
Medge att den ser direkt ond ut!
Kanske har jag varit hemma lite för länge?
Tror det.
Nu packar jag bilen och drar till landet. 10.000 kvadratmeter sly, ett trädgårdsland fullt av ogräs, och ett trasigt växthus fullt av sork borde kunna hålla mig sysselsatt en stund.

8 kommentarer:

Markattan sa...

Ja nu börjar det bli lite trist. Ska ut till torpet och plantera mer ramslök och vårstäda lite. Man måste ju få ordning där åtminstone.

Hälsa sorkar a!

Markattan

Sparkling sa...

Den ser ju ut att höra hemma i Stranger Things!

Tigerlilja sa...

Så förfärligt ludd! Ser ut som ursprunget till coronan. Minst!

DDT sa...

markattan - lycka till med planteringarna. Jag har inte vågat mig på att plantera ramslök eftersom jag har så mycket liljekonvaljer. Är rädd att någon ska ta fel och förgifta sig. Kanske är jag bara sjåpig. Men de trivs ju på samma ställen.

sparkling - men visst gör den? Så läskig ju.

Tigerlilja - Kanske har jag räddat oss alla från en ny pandemi genom att slänga denna i närmaste soppåse? Kan jag vara en hjälte månntro? Skulle gilla att vara hjälte.

Margareta wårenius sa...

Vilken lycka , att sätta tänderna(haha händerna) i!

Karins ordöverflöd sa...

Jagar du sork fortfarande?

Smultronblomman sa...

Den där Ludd-figuren ser otäckt levande ut!
Hur gick det med sorkarna. Gick de med på att omlokalisera?

DDT sa...

margareta - Finns det inte något kinesiskt ordspråk om att man blir lycklig hela livet om man har en trädgård? Den kinesen hade inte sork! Det är jag ganska säker på.

karin - Egentligen inte. Men min hjärna har hamnat i standby-läge. Jag kan inte för mitt liv komma på något att skriva om.

Smultronblomman - Sorkarna finns nog kvar. Men de är i alla fall inte lika löjligt obekymrade om min existens. Jag ser i alla fall inte spår av dem VARJE dag. Fast det är klart. När det väl finns något att äta i land, låda och växthus kanske de anfaller i klunga?