onsdag 11 juni 2008

Jeans

Mina favoritjeans gick sönder i höstas.
Eftersom jag har hamstertendenser så slängde jag dem inte.
Istället lade jag dem i tvättkorgen.
I väntan på något.
Oklart vad.
Kriget, kanske?

Om det blir krig är jag välförsedd.
Jag har massor av gummiband.
Och snören.
Och sladdar.
Och mobilladdare.
Och stereodelar.
Och trasiga jeans, som jag tror att jag ska laga.
Jag och McGyver kommer att klara oss utmärkt, tack.

Igår klippte jag av de trasiga jeansen till shorts.
Oklart varför.
Jag vet ju att jag har... hrmm... blivit lite rundare.
Men man kan ju gå ner igen.
Bli smal.
Igen.
Det var ju faktiskt bara 7-8 månader sedan det var mina favoritjeans.
Och jag har ju faktiskt gått ner i vikt.
2,1 kilo, ju.
Så jag provade dem.
Det fattades lite i midjan.
Sådär en 18 centimeter.
Om jag drog in magen.

Jag hoppas att McGyver kan hitta på något bra användningsområde för dem.

Inga kommentarer: