lördag 15 november 2008

Glömde vågen

Jag har för mycket i huvudet just nu.
Sjuka släktingar.
Besök från utlandet.
Kollega med gäll, skärande stämma och barnspråk.
Tokmycket jobb.
En migrän som tycks återkomma enligt ett regelbundet 5-dagarsschema.
Så jag glömde väga mig i torsdags.

Då kan sådant hända.
Det är inte så att jag inte vill väga mig.
Inte alls.
Jag skulle kunna göra det nu.
Om inte vågen hade stått bakom gästsängen.
Så jag får helt enkelt gissa.
Få se nu.
Jag gissar att jag väger 74 kilo.
Hoppas, hoppas att jag har gått ner till på torsdag.
Om jag har det så är det ju läge att fira.
Eller hur?
Visst?

Jag behöver något att fira.
Och det verkar inte vara mycket annat på gång just nu.
Tyvärr.

2 kommentarer:

Ulf sa...

Jaha å nu är det torsdag. Har du vägt dig än?

DDT sa...

Utlandsockupationen blev förlängd. Inte förrän på lördagen fick jag tillgång till vågen.