måndag 24 november 2008

Måndag igen, dags för ett nytt liv

Stegräknaren visar på 13.975 steg.
Det är nog inte riktigt sant. Men jag tackar och tar emot.
Det är måndag.
Varje söndag funderar jag på att börja ett nytt liv.
Bli en ny människa.
Jag är seriöst trött på den gamla.

Så idag blev det ytterligare ett biblioteksbesök.
En ny bok.
Denna gång: Naturligt slank.
Alltså, bara titeln får mig att rodna lite lätt.
Om mitt bibliotek inte hade haft självbetjäning hade jag aldrig, jag upprepar, ALDRIG lånat så mycket pinsamma böcker.
Egentligen var jag ute efter den där boken av Paulun som jag hånade i somras. Efter att ha läst ett gäng andra bantarböcker har den börjat stå i ett förklarat skimmer.
Men den fanns förstås inte inne.
Istället alltså, Naturligt slank.
Den hade nämligen också matschema.
Bra tänkte jag.
Tills jag började läsa.
Karln tycker att jag ska äta middag klockan 16.00.
Va?
Vilken planet kommer han ifrån?
Kommer inte att bli populärt på jobbet.

Sedan kom dödsstöten.
Söndagsmellanmål klockan 14.00.
En skiva rå kålrot och 10 mandlar.

Då är jag hellre fet, tack!

Inga kommentarer: