lördag 5 februari 2011

3 tv-program jag inte tänker se idag

Först tänkte jag skriva Melodifestivalen, eftersom jag gärna vill inbilla omvärlden att jag är lite intellektuell och svår... Men sedan insåg jag att det nog redan var försent.

Jag tror inte att jag kommer att se på Melodifestivalen. I alla fall inte utan skäms-kudde i beredskap. Däremot är jag helt säker på att jag inte kommer att se de här 3 programmen:

Crocodile Dundee - Finns det något slags avtal som säger att den måste visas varje månad? Finns det någon nu levande människa som inte redan sett den? Och vill den människan i så fall vara så vänlig och se filmen, så att vi kan få ett slut på det här?

Det okända - folk som hör steg, ser skuggor och känner att någon tittar på dem. Är det verkligen olika avsnitt eller har de nöjt sig med att spela in 3 stycken  och visa dem gång, på gång, på gång? De manliga medierna verkar för övrigt mycket läskigare än de eventuella spökena.

Kåkfarare i köket - Men ge er! Enuff with the matlagningsprogram.

11 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Men nu måste jag kolla in Det okända, det låter ju intressant.
Fånge i köket känner jag mig också som ibland men inte fan är det någon som vill göra TV-program av mig för det...

Sedan undrar jag om du ingår i något slags experimentellt bloggprojekt idag?

Singelmamman sa...

Själv tror jag att Melodifestivalen är svår. Jag ser den inte, utom idag när yngsta så snällt ber mig. Men jag har snor i hela huvudet så jag hör nog inte så mycket.

Singelmamman sa...

Det är synd att ingen vill göra något program om Nilla. Jag hade gärna kollat på det.

Ulrika sa...

Jag håller med dig. Melodifestivalen förresten, är den ikväll. Brukar det inte vara i maj någongång?

Fast just det, det är ju typ heat nuförtiden, annat var det när jag var ung. Då var det en gång och då jäklar var det till att sjunga vackert, för det fanns ingen mer chans.

Det var nog bättre förr.
Iaf ibland..

reneesfotoblogg sa...

Trodde det var Plura du mena med Kåkfarare i Köket men han har väl överklagat. För övrigt så håller jag med dig! Lite tips: Kartongstad på Lagos strand eller Cracker. Man kan också se om Erin Brockovich eller Precious utan att det gör ont. Ungefär så hade jag tänkt mig kvällen. För övrigt behöver jag några tips på tuggmotstånd/kvällssug inom LCHF-gruppen.
Har ett oemotståndligt knaperbehov kvällstid. Några nävar nötter eller jordnötter går inte för jag använder båda händerna.
mvh R

DDT sa...

nilla - nej, jag smiter bara undan från lite trista måsten. Inget projekt, bara ren tristess.

singelmamman - det är svårt att titta på Melodifestivalen. Eller plågsamt. Nyansskillnaden är liten.
Och jag vill också se ett program om Nilla.

ulrika - det var mycket bättre förr! Nu drar de ut på plågan i en evighet. Som om februari inte var deprimerande nog från början...

DDT sa...

renee - haha!
Cracker är inte dum, men jag tror att jag har sett alla avsnitt minst två gånger.
Jag hade satsat på ölkorv. God kryddig ölkorv är perfekt framför teven. Extra god med iskall mjölk till...

Osloskånskan sa...

Enig!

Mångmamma sa...

Åh vad jag inte saknar att inte ha en tv!
Känns underbart att få reda på vilka program jag inte går miste om.
Hade varit mycket värre om jag verkligen missat något...

Nipe sa...

Crocodile Dundee: hahahhaha, ja snälla du som inte sett den, gör det, snarast!

Anonym sa...

Ett program om Nilla? Jaaaa! Crocodile Dundee är inte helt fel det heller. Mångmamma har nog rätt att man inte behöver sakna de man inte ser/sett.
/Småländskan