lördag 5 februari 2011

Men, var är tidningen?

Jag har inte fått någon!
Min lördagsmorgon är alldeles fel.
Vad ska jag nu göra av den timme som jag normalt brukar läsa tidningen och dricka kaffe?
Bygga en kärnreaktor?
Skriva en gnällig insändare?
Ringa och skälla?
Fixa det där jobbet jag har tänkt göra under helgen?

Glöm det sista! Det är faktiskt forfarande morgon ju!
En lördagsmorgon ska vara mysig och långsam.
Det borde det nästan vara lag på.

Jag hoppas verkligen att tidningsbudet har en bra ursäkt.
Värdskrig, linbanebrand eller galloperande böldpest kan jag acceptera.
Nagelsvamp och mjällvårtor? Inte en chans.
Hård men rättvis, sådan är jag!

2 kommentarer:

XXX sa...

Nää en lördag utan tidning är nästan bortkastad. Jag ser fram emot beskrivningen över straffet som du ger tidningsbudet.
Trevlig helg trots allt!

DDT sa...

hemska tvillingen - Nu är jag lugn och beläst...