fredag 11 februari 2011

Men skärpning!

Hur ska jag kunna bli en bästsäljande författare om ni inte talar om vad jag ska skriva?
Om jag tolkar statistiken rätt är det mindre än 10 % av besökarna som faktiskt har röstat.
Vad menas med det?
Unnar ni mig inte att bli den nya Stieg Larsson?
Tror ni att jag ska bli mallig och låta framgången stiga mig åt huvudet?
Nå, det skulle kanske kunna vara korrekt. Jag vet inte. Jag har aldrig haft några direkta framgångar tidigare så hur ska jag kunna veta det.

Att några säkert kom hit av misstag är jag med på.
Som den person som sökte på "underkläder big lady".
Jag misstänker att det inte var det här han/hon letade efter.

Och varför någon som sökte på "jobba i stuprör" hamnade här fattar jag bara inte.
Jag har aldrig jobbat i ett stuprör!
Inte ens när jag var som smalast hade jag fått plats.
Och vad gör man förresten där?
Tar på sig en angoratröja och agerar piprensare?
Obegripligt.

Åter till ämnet.
Nu drar jag åt skogen för att ägna mig åt intressanta saker som sittande, stirrande på eld, bokläsning, doppande av bragokex i kaffe (saker man äter på landet räknas inte, det vet ju alla) tittande på någon av de tre tevekanaler jag kan få in och allmänt filosoferande.
Under tiden jag gör det tycker jag att ni ska rösta.
Sedan kan ni få ägna resten av helgen åt roligare saker.

14 kommentarer:

Mångmamma sa...

Jag har röstat!
Önskar dig även en filosofiskt trevlig bragosmulande helg!

Lippe sa...

Jag har faktiskt röstat två gånger... KAN inte låta bli att fuska när det är så lätt!

XXX sa...

Jajaja, jag skaaaa.
Herreguuud vad det ska va märkvärdigt då.

Lippe sa...

SV: dekorationerna är självhäftande och går att lossa och flytta om de hamnar fel. Annars hade jag aldrig klarat det själv!

Mångmamma sa...

Kan Lippe så kan jag!
Har också röstat två gånger.
Tror jag...?

Singelmamman sa...

Jag har röstat. Lite olika varje gång. Är väldigt ambivalent. Men kan vi inte bara enas om att du skriver ngt och vi köper? Skriv i helgen, för i början av veckan behöver jag en ny bok. Ok?

Småländskan sa...

Jag har också röstat! Men bara en gång, för jag fuskar aldrig, ALDRIG!

Småländskan sa...

... men nu när jag ser resultatet, så ska jag nog fuska lite

Osloskånskan sa...

Så. Nu har jag röstat. Sätt igång och skriv!

Fru Gårman sa...

Röstat ju!

Anglinder, förstås! sa...

Dina tankar är ju vad en politiker borde tillägna sig.

Hur ska man bli en populär politiker om inte "folket" förstår vad man talar om...??

Mer silvertejp och bacon till Sveriges riksdagsmän. (SD kan man ju göra någonting annat vad beträffar silvertejpen med - men ge dem lite bacon först, så de inte svälter ihjäl (så snabbt).

PGW sa...

Något för den dagliga inspirationen kanske?
http://www.uncrate.com/men/body/health-fitness/bacon-toothpaste/

DDT sa...

Sådärja, nu börjar det likna något. Nästa helg kan jag nog börja skriva på min... vad det nu blir.
Tänk att ingen har röstat på bantningsbok? Det förvånar mig en aning. Men okey. Marknadsundersökningen ljuger säkert inte. Världen skriar alltså efter böcker om bacon? Magiskt eller ej. Tja, det låter väl logiskt.

Martina sa...

Jag skulle gärna rösta men ser bara "Google Error Not Found". Men det kan du ju skriva om. Googlesidan som försvann. The big error. Tvivlar inte på att det blir en storsäljare vad du än bestämmer dig för :)