söndag 13 februari 2011

Helgens lärdom

Man ska inte köpa serranoskinka i en charkdisk där kokt medvurst är en storsäljare.
Koka medvurst?!
Men varför?
Smakar den inte tillräckligt mesigt utan att kokas?

Serranoskinkan var dock inte mesig.
Den var sur.
Det upptäckte jag tyvärr inte förrän jag packade upp den.
Jag gissar att personen som skar upp den saknade luktsinne.
Alternativt, enbart äter kokt medvurst och faktiskt inte vet att skinka inte ska få ögonen att tåras.

Jag lade ut den till fåglarna.
Det kanske jag inte borde gjort.
Men jag lovar att jag är helt oskyldig till alla tidigare fall av massdöd bland fåglar.
En gång är ingen gång, eller hur?

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Fågelinfluensan får en helt annan innebörd.

Singelmamman sa...

Men förlåt, jag glömde ju hur upprörd jag är. Kokt medvurst! Vem f-n köper det? Och äter? Jösses, vart är samhället på väg?

Mångmamma sa...

Jag hade agerat surkärring och gått tillbaka till affären och gnällt som tusan.
Och kokt medvurst är fullständig otjänligt som människoföda!!
Fast fåglarna överlever nog!

nillas liv på pinnen sa...

Nu slipper du en massa fågelkvitter i vår.

DDT sa...

singelmamman - jag vet! Vem ställer sig och kokar medvurst? Och varför? Lika meningsfullt som att koka en skrivare.

mångmamma - det hade jag säkert också gjort om det inte hade varit nästan en mil till affären.

nilla - bööhöö... jag gillar ju fågelkvitter. Jag hör inte till de där gnällmånsarna som klagar för att fåglarna sätter igång och kvittrar klockan halv fem på morgonen. Nu kommer jag bara att få höra de feta vindsflugorna när de vaknar till.