onsdag 14 september 2011

Årets antiklimax

Idag var dagen M.
M som i mitt livs första mammografi.

Efter en förmiddag full av anklagelser om slarv, inkompetens och allmän likgiltighet såg jag nästan fram emot det.
Lite smärta borde ju kunna få mig att tänka på annat.
Eller hur?

Jomentjena!
Här har man i åratal matats med skräckhistorier om den gräsliga smärta det innebär att få brösten sammanpressade till en pannkakas tjocklek.
Och så känns det knappt...

Ok, det var inte så behagligt att jag vill köpa mig en egen röntgenapparat för hemmabruk.
Men smärta?
Fnys!
Jag kunde tänka på jobbet hela tiden.
Helt bortkastat med andra ord.

14 kommentarer:

XXX sa...

Satt du på de anklagades bänk eller var det du som anklagade?

DDT sa...

På de anklagades. Det är där jag oftast befinner mig.

Drottning M sa...

Du har fått en award av mig!!! jag lovar att den inte klämmer bysten!!!
*kramar om*

Jenny E sa...

Eller HUR?!!! Mycket märkligt. Har apparaterna blivit bättre med åren eller?!

Lippe sa...

Underligt det där hur olika folk upplever det! Kan också ha att göra med vilken tid i månaden man är! Eller storlek? Jag vet inte, den ska ju inte ha någon betydelse!!

Helena sa...

Inget ont som inte har något gott med sig...eller tvärtom...eller nåt.

XXX sa...

Det ante mig! Lyckades du tråckla dig ur det?

Jenny Palm sa...

Stackare! Du kanske kan nypa dig hårt på insidan av låren som kompensation? :-)

PGW sa...

Tror det kan vara lite olika det där. Första gången kändes det inte alls. Nu senast klev jag kaxigt in och sa sedan lite mindre kaxigt, mhjhjrraaaaj!

Fotograf Mette Ottosson sa...

Jag håller med! Det var ju ingenting jämfört med vad man trodde. Fast skönt - nä. Det ondaste jag vet är att tugga på toapapper - inte för att jag har gjort det men blotta tanken gör att jag får rysningar i hela kroppen. Testa det, kanske?

Fru Gårman sa...

Göe ont i nacken bara ju. För man måste stå i en sån konstig ställning.

DDT sa...

Drottning M - en award som inte klämmer bysten? Bästa sortens award ju.

jenny - jag har inget att jämföra med, men så kan det ju förstås vara. Själv vill jag ju gärna tro att jag är lite tuffare än andra. Fast min reaktion på flugbett kanske tyder på motsatsen.

lippe - onsdag? Kanske gör det ondare på torsdagar? Då hade jag tur.

helena - och sedan blir det svart...

hemska tvillingen - jodå. Det där händer då och då. Det är bara att ruska av sig och gå vidare.

jenny palm - jag slet av en halv nagel i hissdörren istället. Det funkade också.

pgw - åh fan! Nåja, det är två år till nästa gång. Då är det säkert ingen som kommer ihåg att jag hävdade att det inte kändes nåt värst. Ifall jag skulle behöva oja mig alltså.

mette - tugga på toapapper? Hmmm hur mycket jag än tänker på det så gör det inte ont någon stans. Tugga på aluminiumfolie däremot....Iiiihhh... rysningar

fru gårman - inte ens det faktiskt... jag kände mig bara lite larvig.

Livet just nu sa...

Jag tror bestämt att du har modell taxöron. Det kan ju inte vara så himla svårt att klämma till såna? Bombermodellen är värre.

Jeeesus nu kommer jag att gå runt hela dagen och ha fantomsmärtor.

DDT sa...

Livet just nu - taxöron? I wish. Nix jag klarar vilket penntest som helst. Modell: i-stort-sett-obefintliga har äntligen visat sig ha ett plus.