lördag 28 juni 2014

Regn - pros and cons

Idag har det regnat oavbrutet, hela dagen.
Det finns fördelar med det.
Man kan till exempel inte springa.
(Eller det kan man kanske rent praktiskt. Det är ju inte så att benen helt slutar fungera för att de blir blöta. Men någonstans måste ju en amatörjoggare helt utan ambitioner ändå dra en gräns.)
Däremot kan man läsa böcker.
Mmmm... böcker.

Och så kan man titta på tv.
Det gjorde jag en stund idag.
Det skulle jag inte ha gjort.

Idag lärde jag mig att en kvadratmeter äng kan innehålla 200 spindlar.
Jag har cirka 4000 kvadratmeter äng.
Fattar ni hur många spindlar det blir?
(Nilla kan säkert räkna ut det, annars)
Jag känner att jag inte vill veta detta.
Jag vill VERKLIGEN inte veta.

Däremot vill jag gärna veta var man beställer en haz mat suit.
Jula?

















Och vad fan gör den här killen i mitt tak, när han har 4000 kvadratmeter äng att leka helt ostört på?

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Torde bli 800 000 spiders. De flesta helt ofarliga skulle jag tro, men ha på dig våtdräkt när du är på landet, för säkerhets skull.

Markattan sa...

Spindlar kan jag överse med.
Sa de något om antalet fästingar? De är mycket äckligare.

Markattan

Fru Venus sa...

Vad är det där du vill beställa, hat....?
En fördel med taskig syn, man ser inte spindlarna. Eller så har kissorna eller hönsen ätit upp dom.

DDT sa...

nilla - jag ville inte veta! Allt som kan skrämma mig till hjärtattack är farligt. Det är helt enkelt inte naturligt att ha 8 ben.

markattan - de pratade inte om fästingar. Tack och lov. Jag orkar inte tänka på dem också. Ytterligare ett helt onödigt djur.

Fru venus - en skyddsdräkt för hantering av farliga material. Mycket klädsamt, tror jag. Jag vill också ha höns!