onsdag 18 juni 2014

Semesterpaniken närmar sig

I morgon börjar min semester.
Bara ett morgonmöte att klara av, sedan är jag ledig i fyra veckor.
Så nu börjar semesterpaniken sätta in.

Trots att det varit oroväckande lugnt de senaste veckorna så finns det nu helt plötsligt en miljooon saker som jag måste fixa innan jag kan gå på semester.
Räkningar som ska betalas, talmanus som ska skrivas, innehållsförteckningar som ska redigeras och listor som ska bockas av.
Jag är så stressad att det piper i öronen.

Men jag har fått ett himla bra råd.
"Sluta klaga, börja jobba."
Så jag gör väl det då.

Och efter semestern, då jag förstås har förvandlats till en helt ny och effektivare sorts människa, ska jag omedelbart sluta upp med att skjuta upp saker.

6 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Hehe, jag är en mycket bra rådgivare. Åt andra. Men du måste ha julmusten! Annars får du fortsätta klaga.

Markattan sa...

Å andra sidan, nu är du närmare semester än du någonsin varit i år.
Njut nu av den känslan, åk ut till landet, utrota sork och se allt prunka....

Markattan, väntar på den känslan i TVÅ OCH EN HALV VECKA! Förlåt mitt skrikande?

nillas liv på pinnen sa...

Jag har också fattat beslut om att sluta skjuta upp saker! Konstigt, va. Men vi är ju någon slags tvillingsjälar du och jag, slår vad om att vi skulle funka asbra som room mates, till exempel.

Mitt nya arbetssätt kommer sjösättas dag ett efter semestern. Jag är förvånad att jag inte kommit på den här briljanta idén tidigare, allt kommer ju bli så mycket enklare. :)

DDT sa...

I will - Jag hör och lyder. Fast jag hittade ju fan ingen julmust. Vi sjöng dock julsånger.

markattan - två och en halv vecka? Det är ju en eeeeeevighet. Jag hoppas det i alla fall. För det är ju mer än halva min semester och jag vill gärna att den ska vara lång. Mycket lång.

nilla - nästan lite scary hur lika vi är, faktiskt. Tänk att två människor kan komma på så briljanta idéer helt samtidigt... Dag ett gäller! Så klart. Nu kommer det minsann att bli ändring på allt. Eller då, alltså. Nu tänker jag ta det jävligt lugnt.

Fru Venus sa...

Jag är ju tråkig och gör allt nästan i förtid, man kan ju gå och dö under ett springpass och nån annan får reda upp eländet...

DDT sa...

fru venus - kan du tänka dig att hålla kurs? Jag tror att vi är ganska många som skulle anmäla oss. Åtminstone om vi kommer ihåg att göra det innan anmälningstiden går ut. Risken finns att vi råkar skjuta upp det lite för länge.