fredag 6 februari 2015

Nu säger jag det

Det är fredag!
Så, nu var det sagt.

Om det känner jag ungefär så här:
YYIIIIIIIIIIIHHAAAAAAAA!

Fast innan det är riktig fredag måste jag så klart fixa lite saker. Skriva texter, komma överens med kollegan om vilken bild som ska ligga på ett omslag. Fundera över varför vissa kunder är så oförskämda. Hitta på en bra rubrik (inte min allra starkaste sida). Försöka låta bli att skicka mail fullt av könsord till dum människa. Skrika lite på min dator (inte så konstruktivt kanske, men ändå tillfredsställande). Äta lunch. Redigera texter. Tänka ut några smarta förslag till en kunds nästa kampanj. Ringa en kunde och påminna om att vi behöver bilder...

Och troligtvis lite mer som jag just nu glömt.

Om det känner jag:
TRIPPELSUCK

Lika bra att sätta igång...
Lunch alltså!

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Klar? ;)

Jag tänker unna mig att sluta tidigt idag, mycket beroende på att jag faktiskt får lägga några timmar i morgon. Inte mest effektiva veckan, men å andra sidan, inte den värsta hellre. Lite har jag presterat, men fy vad trögt det kan vara att bara komma i gång.
Trevlig helg!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Och jag sitter i soffan och tycker det är extremt skönt med just fredag. Trevlig helg på dig!

Shamrock sa...

Jag har en förmåga att aldrig komma hem på fredagar. Men igår gick jag tidigt

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Hoppas du har FB, jag tänkte på dig - don't know why <3

https://www.facebook.com/video.php?v=10152261274158078

DDT sa...

Ingrid - trögt att sätta igång? Precis mitt problem. Varje vecka, varje dag. Tvingas man jobba på helgen måste man självklart få gå tidigare på fredagen.

i will - och som jag längtar efter den där känslan precis nu. Bara fyra dagar kvar.

Shamrock - Grattis till tidig fredag. Sådant ska uppmuntras.

i will - klart att jag har. ska gå och kolla nu.

DDT sa...

I will - baconrosor!!!! Så fint! Undrar om det går att göra bacontulpaner? Det skulle ju liksom vara den fullkomliga lyckan i min tillvaro.