tisdag 9 juni 2015

Ovälkommet proteintillskott

Det regnade inte igår kväll.
Så klart, eftersom det var måndag och springa-8-km-kväll.

Det gick faktiskt lite bättre än sist.
Vi sänkte vår tid med över två minuter.

(Liten paus för förundrade utrop, beundrande applåder och en långsamt uppblossande insikt om att man nog måste springa sjuuuuukt långsamt för att kunna förbättra sin tid så mycket.)

Jag tror att det kan bero på mellanmålet.
Vid sjön var luften nämligen mörk av knott och varje flämtande andetag resulterade i en munfull proteinstinna insekter. Dessutom är jag ganska säker på att jag svalde åtminstone en fluga.

Sedan åkte jag hem och åt bacon.
Det var betydligt godare.

3 kommentarer:

Markattan sa...

Jag är djupt imponerad!

Markattan

DDT sa...

Markattan - av min diet eller min träningsfrekvens? Vilket som fungerar för mig. Jag gillar beundran.

Markattan sa...

Allt bästa tjockisen, allt.

Markattan