onsdag 21 oktober 2015

Jag behöver ett hem som lutar

I varje text jag läser om minimalism och hur man ska bära sig åt för att få ordning och reda, så står det om ansamlingsplatser. Alltså de där ställena där det samlas prylar och blir rörigt. 

Nu tror jag att jag har identifierat mina. 

Tyvärr tycks det vara varje plan yta där man kan lägga något utan att det trillar av. 
Även golvet. 

Jag behöver alltså ha klotformade möbler och ett golv med kraftig lutning?
Vilken sjukt dålig kombination. 

2 kommentarer:

Smultronblomman sa...

Mtt skrivbord på kontoret måste ha magiska krafter för hit dras allt möjligt och jag har högar runt om kring mig. Dessutom en katt som klämmer ner sig mellan skärm och tangentbord. Fast han har en jättestor kudde 20 cm åt sidan.

DDT sa...

smultronblomman - var glad att det bara är skrivbordet… Men självklart ska katten dit. De dras automatiskt till just den plats där de är allra mest i vägen. Det är deras superkraft! Kudde? Pfft!